باور کنید مردم ما این پارداوکس ها را در رفتار وشعار مسئولین و دستگاههای متعدد مشاهده می کنند که اینگونه در مقابل دستورات وتوصیه های بهداشتی ومراقبتی مقاومت می کنند ،با استمرار این روند باید با قطعیت گفت هرگز نمی توانیم کرونا را شکست دهیم واین کرونا است که کمر مردم را خواهد شکست !
کد خبر: ۹۱۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 02 November 2020

تابناک ایلام::از روزی که سروکله کرونا در کشور پیدا شد ،بخش های مختلف دولتی وحاکمیتی ودر راس آنها کادر بهداشت ودرمان در بطن جبهه مقابله با کرونا قرار گرفتند . با وجود ضعف زیرساختها وکمبود امکانات پزشکی از خود گذشتند ،سلامت خود را در معرض تهدید قرار دادند تا از سلامت وجان هموطنانشان صیانت نمایند.

از آنجاییکه این ویروس فعلا ناشناخته مانده وبه رغم تلاش های مراکز مختلف تحقیقاتی در جهان اما عملا واکسن یا داروی خاصی برای پیشگیری از ابتلای انسانها به این ویروس یا درمان قطعی مبتلایان کشف نشده است . تنها راهکار مقابله وپیشگیری از ابتلای به آن قطع زنجیره ابتلا از طریق اجرای پروتکل های پیشگیرانه و ایجاد محدودیت در ارتباطات انسانی است .

اما واقعیت این است بسیاری از کشورها با بکارگیری این شیوه ها وجلب همراهی مردم توانستند درمیان مدت بر این بحران خودساخته فایق آیند ،اما در کشور ما با وجود تعدد دستگاههای دولتی وحاکمیتی وبهره مندی از ابزار گوناگون ،فعلا در بروکراسی سفت وسخت اداری گرفتار آمده و مبارزه با کرونا بر روی کاغذ باقی مانده است.نتیحه این شده که در استان کوچکی همچون ایلام رکورد 590 مبتلا در 24ساعت ثبت شود .

مگر می شود در ساختار سیاسی که هر سازمان ونهادی ساز خودش را بزند ،هر فردی برای خودش دولتی باشد ،حتی متولیان امام زاده ها هم برای دولت مستقر خط ونشان بکشند،مسئولین ودستگاههای متعدد برای مصوبات ستاد کرونا تره خرد نکنند انتظار داشت در شرایط بحرانی همچون همه گیری کرونا مردم به توصیه های مسولین گوش فرا دهند و مصوبات دولت برای مقابله با این بحران همچون "حروف والی "نوشته شوند اما خوانده نشوند!

شکی در این نیست که این روزها چیزی از دوران جنگ هشت ساله کم ندارد ،تنها می توان با همراهی ،تعامل وهماهنگی با هم و مشارکت دهی مردم و جلب حمایت آنان بر این ایام سخت وکشنده فایق آمد . دستگاههای متعدد سیاسی ،دولتی وحاکمیتی باید به جای تلاش برای مچ گیری و بر زمین زدن همدیگر ،از مسیر وحدت وارد آیند تا بتوان کرونا را شکست داد . درغیر اینصورت باید بپذیریم همانگونه که تا حالا نفس مردم را به شماره انداخته است در آینده ای نزدیک این نفس را قطع خواهد کرد.

حفظ جان مردم چیزی نیست که بتوان با اغماض وتسامح وتساهل با رفتارهای خلاف پروتکل ها و بی توجهی برخی به دستورالعمل ها مواجهه شد .مسئولین باید به این درک برسند که دوگانگی رفتارها ،پارداوکس ها وعدم همخوانی شعار با عمل آنان به شکل بی اعتمادی در مردم ظهور وبروز خواهد کرد . نتیجه آن خواهد شد که با مشاهده این رفتارها ،در مقابل توصیه ها و دستورات دولتی وحاکمیتی گارد بگیرند ،ولو اینکه این گاردگیری به قیمت به خطر افتادن جان خود واطرافیانشان تمام شود .

مگر می شود از سویی از مردم خواست که در مراسم عزا حضور پیدا نکنند ودرب آرامستانها را بر روی مردم بست اما از سویی دیگر از همان مردم برای شرکت در مراسم تشییع جنازه ای دعوت نمود ! از مردم بخواهید در تجمعات شرکت نکرده وحتی قید شب نشینی های خانوادگی را بزنند اما از این طرف رزمایش برگزار کرد ؟

مگر می شود از مردم خواست قیدعروسی وشادی را بزنند اما کمی آن طرفتر  در صحنه ساخت فیلم "ُسلطان میه " مراسم عروسی با حضور انبوهی از مردم برگزار کرد وجان مردم بیگناه روستاهای علمدار،کلان ،شورابه ملک ونهرخان را به خطر انداخت ؟

نمی شود از مردم بخواهید که مشاغل تامین کننده نان خانوده هایشان را تعطیل کنند اما شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز روشن مقابل دیدگان همان مردم اطلاعیه تجمع در مصلی ایلام در روز سیزده آبان نصب نماید !

باور کنید مردم ما این پارداوکس ها را در رفتار وشعار مسئولین و دستگاههای متعدد مشاهده می کنند که اینگونه در مقابل دستورات وتوصیه های بهداشتی ومراقبتی مقاومت می کنند ،با استمرار این روند باید با قطعیت گفت هرگز نمی توانیم کرونا را شکست دهیم واین کرونا است که بزودی کمر مردم را خواهد شکست !

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار