استاندار ایلام گفت: شهرداران وظایف بسيار خوبی در ارتباط با مدیریت شهر دارند و در این راستا مدیران نیز بایست با شهرداران و شورای شهرها همکاری لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 11 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شهرداران، شورای سازمان همیاری شهرداری های استان از همکاری خوب شهرداری ها در اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا تشکر کرد و گفت: امروز یکی از عوامل مهم تشدید وضعیت کرونا در استان حضور مردم در مراسمات شادی و عزا است و در این زمینه نبایست اجازه داد در آرامستان‌ها تجمع ایجاد شود.

وی با عنوان این مطلب که با هر گردهمایی و تجمعی که خطر شیوع بیماری کرونا را تشدید کند، برخورد می شود، اظهار داشت: برای مهار کرونا محدودیت های زیادی ایجاد شده و تقریبا همه چیز را تعطیل کرده ایم اما خوب است که مردم هم برنامه های دید و بازدید و گردهمایی ها و حضور در مراسمات شادی و عزا را تا اطلاع ثانوی و بهبود اوضاع تعطیل کنند.

استاندار ایلام در ادامه با اعلام این خبر که دیگر هیئت مدیره منطقه ویژه نداریم، گفت: وظایف این حوزه به هيئت مدیره جدید سازمان همیاری شهرداری های استان محول می شود.

وی در ارتباط با تغییر در هیئت مدیره جدید گفت: در دوره قبل معاون عمرانی استاندار، مدیرکل امور شهری و مدیرکل دفتر فنی از اعضای هیئت مدیره بودند اما طبق آیین نامه جدید در این دوره تنها معاون محترم امور عمرانی بعنوان رئیس هیئت مدیره حضور دارند.

وی افزود: بنابراین، هیئت مدیره جدید متشکل از ۳ نفر از شهرداران و یک نفر هم از بخش اقتصادی بعلاوه معاون عمرانی استاندار بعنوان رئیس هیئت مدیره تشکیل می شود.

سلیمانی دشتکی با عنوان این مطلب که کارهای بسیار خوبی در ارتباط با منطقه ویژه، تجاری و بازارچه ها انجام شده است، گفت: در خصوص منطقه ویژه هیئت مدیره قبلی زحمات زیادی کشیدند و مصوبه طرح جامع منطقه ویژه را به سرانجام رساندند و این یک کار بزرگ بود چراکه الان دست ما برای واگذاری و استقرار صنایع و تولیدات باز شده است.

وی در ادامه گفت: نکته بسیار مهم دیگر بحث منطقه آزاد تجاری مهران بوده که در وسعت ۷ هزار هکتار در حال نهایی شدن است.

استاندار ایلام با اشاره به تصویب شدن ۸ منطقه آزاد و ۲۵ منطقه ویژه در مجلس شورای اسلامی، گفت: به خاطر اینکه مناطق ویژه را خارج از لایحه دولت ارائه داده بودند پس از دو مرحله توسط شورای نگهبان رد شد و به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع گردید و قرار شد ۸ منطقه را جدا، جدا بررسی کنند.

وی در ادامه گفت: مکاتبات و دید و بازدیدهای زیادی در این زمینه انجام شده و منجر به حضور یک هيئت از مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایلام برای بازدید و بررسی موضوع شد و خوشبختانه این گروه با نگاه مثبت بحث منطقه آزاد تجاری مهران را پیگیری نمود.

سلیمانی‌دشتکی در بخش دیگری از صحبت های خود شهرداران را کلیدداران شهر عنوان کرد و گفت: شهرداران وظایف بسيار خوبی در ارتباط با مدیریت شهر دارند و در این راستا مدیران نیز بایست با شهرداران و شورای شهرها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با عنوان این مطلب که بعضی از شهرداران و شورای شهرها در استان خوب عمل نکرده اند، گفت: گاهی اوقات شاهد سماجت برخی شوراها برای انتخاب یک فرد خاص برای شهردار شدن بودیم علی رغم اینکه عدم اهلیت آن افراد باعث خسران و زیان فراوان برای شهر و شهرداری می شد.

استاندار ایلام یکی از آفت های مهم در حوزه شورای شهر و روستا ها را بحث اقلیت و اکثریت قومیتی عنوان کرد و گفت: البته اختلاف نظر روی مسائل کلی و عمرانی و تخصصی خوب است اما اگر اختلاف نظر بر سر مسائل قومی و قبيله ای و گروهی و جناحی باشد کار بدی است و باعث توقف فعالیت ها می شود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تصمیمات عقلانی و قانونمداری و خارج از حب و بغض قومی و قبیله ای زمینه کار بیشتر در حوزه کاری شهرداری ها و شوراها بوجود آید، اظهار داشت: در طول چند سال اخیر از منابع مختلف چون منابع استانی، ارزش افزوده همیاری ها و شهرداری های وزارت کشور ۴۰۰ میلیارد تومان به شهرداری ها کمک گرفته ایم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار