درگذشت این شخصیت اجتماعی و صاحب نام استان ایلام آن هم در حساس ترین برهه از زمان یعنی در اوج بجران کرونا وبه واسطه همین ویروس ،حاوی درسهایی است که می تواند از ابعاد مختلف اجتماعی وسیاسی مد نظر مردم ،سیاسیون ونمایندگان استان ایلام درمجلس شورای اسلامی قرار گیرد .
کد خبر: ۹۱۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸ 13 November 2020

تابناک ایلام::عمران علیمحمدی نماینده اسبق  مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و از رزمندگان دفاع مقدس صبح امروز جمعه ۲۳ آبانماه در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

وی پس از چندین روز بستری در بخش مراقبت های ویژه به علت عارضه های ناشی از حضور در جبهه های جنگ و در اثر ابتلا به کرونا پس از طی یک دوره چند روزه مبارزه با این بیماری دار فانی را وداع گفت.

عمران علی محمدی که یک دوره وکالت مردم استان ایلام در مجلس نهم را برعهده داشت در طول دوران خدمت خود چه بعنوان نماینده مردم وچه در کسوت سرباز گمنام همواره سعی داشت که مشکلات مردم استان ایلام را به هرنحو ممکن مرتفع نماید ،به رغم اینکه وی نتوانست در رقابت های انتخاباتی آرای لازم برای راهیابی دوباره به بهارستان را به دست آورد ،اما همواره از جایگاه خود در مسیر گره گشایی از  مشکلات مردم بهره برد .از اینرو از وی بعنوان چهره ای راهگشا در مسایل مخنلف اجتماعی واداری یاد می شود.

درگذشت این شخصیت اجتماعی و صاحب نام استان ایلام آن هم در حساس ترین برهه از زمان یعنی در رزوهای سیاه کرونایی درایلام وبه واسطه همین ویروس ،حاوی درسهایی است که می تواند از ابعاد مختلف اجتماعی وسیاسی مد نظر مردم ،سیاسیون ونمایندگان استان ایلام درمجلس شورای اسلامی قرار گیرد .

درس اول ،  ویروس ریز نقش کرونا شوخی بردار نیست ،هرچند در طول این چند ماه ،شخصیت های برجسته اجتماعی  سیاسی ،هنری وآموزشی متعددی  در جای جای کشور بر اثر ابتلای به کرونا جان خود را از دست داده اند ،اما مردم استان برای اولین بار شاهد از دست دادن یک چهره مطرح سیاسی واجتماعی بدلیل ابتلای به کرونا هستند .

مردم ما باید بیش از پیش به مخاطرات کرونا ایمان آورند ،کرونا همه انسانها در هر لباس وجایگاهی را هدف قرار می دهد . تمکن مالی وقدرت سیاسی هم نمی تواند راه گریزی از مرگ بر اثر ابتلای به این ویروس به حساب آید .بنابراین مرگ بزرگان وعزیزان می تواند آینه تمام نمای نمایش جدیت کرونا برای تهاجم به عمق حیات ما انسانها قلمداد شود .باید هر آینه ،این آینه عبرت را در پیشگاه خود ببینیم و بیش از پیش مراقب سلامتی خود ونزدیکانمان باشیم.

اینکه برخی به خود غره شده و خود را در مقابل کرونا مقاوم پندارند ،تصوری واهی بیش نیست ،چرا که کرونا با گرفتن جان انسانهایی که فکرش هم به ذهن ما خطور نمی کند ،نشان داد که با کسی تعارف ندارد .

درس دوم ؛با رفتن عمران علی محمدی تا سالهای سال  نام "حاج  عمران علی محمدی "و شعار " یاعلی " نگاشته شده بر دیوارهای شهر وروستای ما ماندگار خواهد بود . رفتن هر فردی از این دنیا درسی بزرگ برای ما خواهد بود کما اینکه رفتن بزرگان حاوی پند های بیشتری برای ما خواهد بود.

پندهایی از جنس بی ارزش بودن مادیات ،پست وقدرت ،همه اینها نمی توانند انسان را در مواجهه با مرگ توانمند و یا بیمه نماید ،از اینرو باید از مرگ این عزیزان درس بزرگ انسانیت وانسان بودن را بیاموزیم .تعلقات مادی وقدرت چیزی نیست که برای آنها باعث رنجش دلهایی بشویم . مخصوصا آنانی که به قدرت وصندلی ها دلبسته شده و هرگز فکر کوچ از این دنیا در مختصات ذهنی اشان جایی ندارد . این دست مرگ ها باید تلنگری باشد به ما که بیش از این دلبسته قدرت و شوکت نشده وتا می توانیم برای کسب رضایتمندی خلق گام برداریم . براستی که با رفتنمان این به نیکی یاد کردن وبه خوبی نام بردن هاست که برایمان آرامش به ارمغان می آورد.

درس سوم ؛عمران علی محمدی در دوران قدرت سیاسی بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی با خلق وخوی مردمی و مردم داری درسهای خوبی برجای گذاشت که این روزها باید برخی سیاسیون ونمایندگان فعلی مجلس یازدهم از روی آن بخوانند ومشق کنند .

به رغم اینکه عمران علی محمدی از حیث دیدگاه سیاسی با دولت مستقر اختلاف داشت ،اما هرگز این اختلاف دیدگاه سیاسی باعث نشد تا از مدار انصاف خارج شده وبرای دیده شدن تمامی کاسه وکوزه ها بر سر مسئولین استان ودولت وقت بشکند .

علی محمدی با تعامل ،همراهی و هم افزایی با مسئولین غیر همسو با خود به شکلی منطقی برخورد کرد . نه فریاد زد ،نه خط ونشان کشید ونه تهدید وتخریب کرد ،بلکه با استفاده ازمشی انسانی ومردم داری خود از ظرفیت های موجود برای گره گشایی از مشکلات مردم بهره جست.

عمران علی محمدی بخش اعظم عمر خود را در کسوت بسیج و مدافع مرزهای خاکی وعقیدتی سپری وهمچنین بعنوان  سربازی گمنام عمر خود را وقف امنیت وآسایش مردمان این دیار کرد ،اما هرگز از جایگاه خود برای گرفتن مچ کسی بهره نجست . حاج عمران در عمل یک مدیر جهادی و انقلابی به معنای واقعی بود ،اما هرگز در شعارها ،پیامها وسخنانش در جایگاه نمایندگی از واژه " انقلابی " و جهادی " برای پیشبرد منافع فردی اش بهره گیری نکرد .

ودرس آخر اینکه سیاسیون ،نمایندگان ومسئولین استان از این رفتن ناگهانی مرحوم عمران علی محمدی و تاثر عمومی مردم استان درس مردمداری واخلاق بیاموزند. نه سخنرانی آتشین ،نه تلاش برای دیده شدن و نه به آب وآتش زدن برای کسب نام ونان و نه به هردری زدن برای کسب عنوان ،برای انسان نام آور نخواهد بود . این مردم داری ،با مردم بودن ،صداقت واخلاص است که انسان را در بین همنوعانش موجه وصاحب نام می کند !درست زمانی که دستان انسان از دنیا کوتاه می شود ،هیچ چیز دیگری نمی تواند یاریگرش در لحظات سخت شب اول قبر باشد جز طلب آمرزش ها ورضایت های ناشی از مردم داری و حسن خلق !

در اولین شب درگذشت این مردم بزرگ طلب آمرزش وبخشش ما آرام بخش روح بزرگ حاج عمران علی محمدی خواهد بود .شادی روحش صلوات .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خانم فرهنگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
خداوندبیامرزد این انسان شریف ومردم دارراخدامیدونه انگاریکی ازنزدیک ترین اعضای خانواده ام راازدست دادم ایشان دراوج قدرت مردم داروبی ادعا بودوهرکس کاری بااوداشت نهایت تلاشش روبراش میکرد.
شارکم چوار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
عجب قوم مرده پرستی هستیم ما.
آخرین بار انتخابات پسر خالش دنبال رای 80 هزار تومنی بود برای مشکلات خلق الله.
یارمحمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
حاج عمران علی محمدی شخصیت مردمی بود واز خانواده مصلح و مهماندار بود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار