معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام:
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام از غیر فعال شدن 5 فقره معدن در سال جاری خبر داد و گفت: با تامین اعتباری به میزان 1500 میلیارد ریال، می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند.
کد خبر: ۹۱۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 15 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ نبی سماواتی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت ایلام، گفت: مشکل اصلی معادن فعال و غیر فعال استان کمبود، استیجاری بودن و یا فرسودگی ماشین آلات است که در صورت تامین اعتبار به میزان 1500 میلیارد ریال می‌توان معادن غیر فعال را به چرخه تولید بازگرداند و تولید معادن دیگر را افزایش داد.

وی از غیرفعال شدن 5 فقره معدن در سال جاری خبر داد و افزود: از دلایل غیر فعال شدن معادن استان ایلام می‌توان به رکود بازار، کمبود نقدینگی، کمبود ماشین آلات، کاهش پروژه‌های عمرانی و ساختمانی و افزایش قیمت قطعات ماشین آلات معدنی اشاره کرد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 8 فقره معدن فعال شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: میزان استخراج اسمی مندرج در پروانه بهره برداری معادن و مجوزهای برداشت استان حدود 9 میلیون تن بوده که به طور متوسط سالانه 3/5 الی 4 تن استخراج واقعی از معادن استان برداشت صورت می‌پذیرد.

سماواتی تصریح کرد: در صورت حمایت دولت در پرداخت تسهیلات مناسب به بهره‌برداران و نوسازی ماشین‌آلات، تحولی در کمیت و کیفیت محصول تولیدی ایجاد خواهد شد.

گفتنی است؛ در حال حاضر از تعداد 82 معدن دارای پروانه بهره برداری دائم و مجوز برداشت موقت شن و ماسه استان تعداد 61 فقره معدن فعال است./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار