دانشگاه علوم پزشکی ایلام در واکنش به مطلب تابناک ؛
از آنجاییکه پرداختن به این موضوع از سوی تابناک ایلام بر اساس ادعاهای مسئولین جمعیت هلال احمر انتشار یافته از سوی یکی از کانالهای تلگرامی صورت گرفت ، دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با انتشار جوابیه ای مدعی شده است که هیچ گونه تجهیزاتی از سوی هلال احمر به استان انتقال داده نشده که اختلافی بر سر محل استقرار آن ظهور وبروز نماید.
کد خبر: ۹۱۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷ 15 November 2020

روز گذشته تابناک ایلام در مطلبی به اشاره به اختلاف نظر بین جمعیت هلال احمر ودانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص استقرار بیمارستان صحرایی که در برخی کانال های تلگرامی استان به آن پرداخته شده بود از این دو نهاد خواستار پایان دادن به اختلافات در راستای کمک به سلامت مردم استان شد .

در مطلب تابناک ایلام که تحت عنوانضرورت کمک به استقرار بیمارستان صحرایی هلال احمر در استان/ سلامت مردم را وجه المصالحه کینه ها واختلافات گذشته قرار ندهید در این رسانه انتشار یافت ،اختلاف دیدگاه بر سر مکان استقرار بیمارستان صحرایی را ناشی از کدورت پیشین بین دو رییس دانسته واز آنان خواسته بود که سلامت مردم را وجه المصالحه کینه ها واختلافات قرار ندهند .

از آنجاییکه پرداختن به این موضوع از سوی تابناک ایلام بر اساس ادعاهای مسئولین جمعیت هلال احمر انتشار یافته از سوی یکی از کانالهای تلگرامی صورت گرفت ، دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با انتشار جوابیه ای مدعی شده است که هیچ گونه تجهیزاتی از سوی هلال احمر به استان انتقال داده نشده که اختلافی بر سر محل استقرار آن ظهور وبروز نماید.

متن جوابیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان به این شرح است ؛

 

مدیر محترم خبرگزاری تابناک در ایلام با سلام و احترام 
 
سطرهای زیر در جهت تنویر افکار عمومی و تشریح مسائل و موضوعات مربوط به عدم استقرار بیمارستان صحرایی توسط سازمان هلال احمر کشور در ایلام به حضورتان ارسال می گردد.
 
از اسفندماه سال گذشته تاکنون مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی سلامت مردم در سخت‌ترین شرایط ممکن در راستای مبارزه با بیماری کرونا، از خود ایثار و فداکاری و ایستادگی نشان داده‌اند. این مجموعه نه تنها از نام کرونا هراسی به دل راه نداده‌اند، بلکه جانانه در صف مقدم جبهه مبارزه با این بیماری قرار گرفته‌اند و آسایش و آرامش را از خود سلب نموده تا از سلامت مردم و جان آنان در برابر این بیماری منحوس و ناشناخته دفاع کنند.
 
این نبرد چندین ماهه، قطعاً با تداوم بیشتر مسئولان و پرسنل حوزه سلامت استان را دچار فرسودگی و خستگی بیشتری خواهد کرد و اگر در این پیکار دستگاهها و ارگانهایی در کنار دانشگاه علوم پزشکی باشند و در این عرصه کمک و مساعدتی داشته باشند، برای دانشگاه فرصت و غنیمتی ارزشمند خواهد بود که با انرژی و روحیه مضاعفتر به مقابله با کرونا بپردازد.
 
در ایام اخیر بنا به درخواست کمک دانشگاه علوم پزشکی و رایزنی‌های استاندار محترم ایلام و معاون محترم درمان وزارت بهداشت با هلال احمر کشور، مقرر گردید که با هدف تقویت ظرفیتهای حوزه سلامت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و برداشتن اندکی از بار رسالت سنگین بیمارستانها در عرصه خدمات‌دهی به بیماران، یک بیمارستان صحرایی با امکانات و تجهیزات مربوطه استقرار پیدا کند.
 
از اینرو در روزهای اخیر دو نفر از کارشناسان سازمان هلال احمر کشور در جهت جانمایی بیمارستان صحرایی و بررسی محل استقرار آن به استان ایلام سفر نمودند و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی نیز تمامی اماکن، ابنیه و فضاهای فیزیکی موجود دانشگاه علوم پزشکی و خارج از دانشگاه را به این کارشناسان محترم نشان داده و آنان را برای جانمایی بیمارستان صحرایی پیشنهاد نمود که متاسفانه هیچ کدام مورد تایید و مقبول این عزیزان قرار نگرفت و تنها دلیلی که تاکنون استقرار بیمارستان صحرایی توسط سازمان هلال احمر کشور در استان ایلام را محقق ننموده، همین دلیل عدم تایید مکان مناسب جهت استقرار بیمارستان توسط کارشناسان اعزامی از مرکز بوده است.
 
دانشگاه علوم پزشکی در این شرایط سخت و طاقت فرسا و افزایش چشمگیر شمار مبتلایان و بیماران بستری‌ در بیمارستان‌های استان؛ از هر کمک و مساعدت و اقدامی از سوی سایر دستگاهها و ارگان‌ها که به بهتر شدن شرایط و ارتقاء سطح زیرساخت‌ها و ظرفیتهای بهداشتی درمانی در جهت حفظ سلامت مردم و مبارزه با بیماری کرونا ختم شود، نه تنها استقبال می‌کند بلکه جلوتر از آنان گام پیش می‌نهد و تمام ظرفیت های خود را برای تحقق این اقدامات را به کار خواهد گرفت.
 
خاطرنشان می گردد که یکی از اهداف و رسالتهای مهم و محوری سازمان جمعیت هلال احمر کشور، پشتیبانی از سایر دستگاهها و ارگان‌ها در مواقع بحران است و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این شرایط سخت و جولان بیماری کرونا در استان؛ از سازمان هلال احمر استمداد طلبیده و یقیناً در این راستا در جهت حفظ سلامت مردم و کاهش تبعات این شیوع سرسام آور این بیماری در استان و هدایت آن به سوی عادی شدن؛ نه تنها اهمال کاری و سهل‌انگاری نخواهد کرد، بلکه در این عرصه در جهت دریافت کمک‌ها و مساعدت‌های دیگر دستگاهها و ارگان‌ها پیش‌قدم خواهد بود.
 
لازم به ذکر است که تا این لحظه هیچگونه امکانات، تجهیزات و پرسنل از سوی سازمان هلال احمر کشور به استان وارد نشده است. 
 
یادآور می‌شود که با وجود مشکل عدم جانمایی مناسب برای استقرار بیمارستان صحرایی در ابنیه، اماکن و فضاهای فیزیکی دانشگاه علوم پزشکی و حتی خارج از دانشگاه؛ سرانجام طی توافقی که توسط ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کرونا در استان به ریاست استاندار محترم و سازمان جمعیت هلال احمر کشور انجام شده، مقرر گردید که یکی از فضاهای ورزشی که قبلا تجهیز شده برای استقرار بیمارستان صحرایی در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گیرد و ان‌شاءالله که این مسئله هرچه زودتر تحقق یابد و وجود و استقرار این بیمارستان صحرایی در مدار خدمات‌دهی به بیماران قرار گیرد.
 
 دانشگاه علوم پزشکی از این تصمیم و اقدام با تمام وجود استقبال می‌نماید و تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق این اقدام به کار خواهد گرفت و به محض گسیل امکانات، تجهیزات و پرسنل جمعیت هلال احمر در راستای استقرار بیمارستان صحرایی؛ آن را به مردم شریف استان اطلاع‌رسانی خواهد نمود.
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار