معاون اشتغال کمیته امداد استان ایلام خبر داد ؛
معاون اشتغال کمیته امداد استان ایلام گفت: نیمه نخست امسال برای بیش از ۳ هزار و ‭‭‭۷۰۰‬‬‬ نفر از مددجویان و نیازمندان بیکار در این استان شغل ایجاد شده است.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۴ 16 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ شبیب جعفرزاده اظهار داشت : در این مدت همچنین بیش از هزار و ‭۶۰۰‬ طرح اشتغال زایی به صورت مستقیم توسط این نهاد برای مددجویان استان راه اندازی شده که در این زمینه بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه شرکت ها و موسسات متقاضی نیروی کار این استان بر اساس تفاهم نامه هایی که با آنها منعقد شده است در زمینه اشتغال زایی برای نیازمندان همکاری های خوبی با این نهاد دارند، تصریح کرد: در این مدت ‭‭۲۳۸‬‬ مددجوی جویای کار این نهاد توسط این موسسات در قالب طرح کاریابی وارد عرصه اشتغال شده اند.

وی همچنین گفت: ایجاد اشتغال با همکاری راهبران شغلی نیز یکی دیگر از برنامه های مهم امداد در راستای اشتغال زایی مددجویان است که نیمه نخست امسال بیش از هزار و ‭‭۲۰۰‬‬ مددجو با همکاری این راهبران صاحب شغل و درآمد شده اند.

جعفر زاده با بیان اینکه مجریان طرح های اشتغال زایی کمیته امداد با اجرا و توسعه طرح اشتغال زایی خود توانسته اند برای افراد دیگری نیز از مددجویان امداد شغل ایجاد کنند، یادآور شد: در نیمه نخست امسال برای ‭۶۶۰‬ مددجو از این طریق شغل ایجاد شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار و ‭۴۰۰‬ مددجوی جویای کار از آموزش مهارتی و پایدار سازی شغلی برخوردار شده اند و از مجموع ۳ هزار و ‭‭‭۷۰۰‬‬‬ شغل ایجاد شده برای مددجویان،۲ هزار و ‭۲۷۰‬ طرح از طریق اعتبارات کمیته امداد و منابع بانکی، هزار و ‭‭۲۰۰‬‬ طرح از طریق راهبری شغلی و ‭‭۲۳۸‬‬ طرح نیز از طریق کاریابی ایجاد شده اند.

معاون کمیته امداد ایلام گفت: براساس بررسی های بعمل آمده توسط امداد مرکز پایداری طرح های اجرا شده در ایلام از میانگین کشوری بالاتر بوده و در آمد طرح ها نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با عنوان اینکه توانمندسازی خانواده های نیازمند یکی از برنامه ها و اولویت های اصلی این نهاد است افزود: ایجاد اشتغال برای مددجویان یکی از ظرفیت های بزرگ و برنامه مهم امداد ایلام در این زمینه است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار