مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: صید ماهی غول پیکر رودخانه سمیره که ویدیوی آن در حال انتشار در فضای مجازی است، با پروانه صیادی انجام شده و بدون هرگونه تخلف شکار و صید است.
کد خبر: ۹۱۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 16 November 2020


به گزارش ایرنا، ظهر امروز خبری همراه با یک ویدیو در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری استانی و سراسری در حال انتشار است که در این ویدیو مردی اقدام به صید یک ماهی غول پیکر کرده است.

در توضیح این خبر آمده است که فرد مذبور ماهی غول پیکر مولد را با استفاده از وسایل منفجره دینامیت صید کرده است و انتشار این موضوع موجب ناراحتی کاربران و مخاطبان این خبر شد.

غلامرضا ابدالی در خصوص این خبر اظهار داشت: در پی انتشار این ویدیو، موضوع در دستور کار بررسی قرار گرفت که در نتیجه این بررسی ها مشخص شد، فرد صیاد دارای پروانه صیادی دارای اعتبار است و ماهی نیز بر اساس عرف شکار و صید توسط ماهیگیر شکار شده است.

وی افزود: این فرد با استفاده از تورهای مجاز ماهیگیری این ماهی را شکار کرده است و حتی در ویدیو نیز هیچ گونه علائمی دال بر زخم و جراحت بدن ماهی بر اثر مواد منفجره مشاهده نمی شود.

ابدالی یادآور شد: ماهی از گونه بومی و سریع الرشد سونگ است که در حالت طبیعی تا بیش از ۵۰ کیلوگرم نیز رشد می کند و سمیره یکی از زیستگاه های اصلی این آبزی به شمار می رود.

وی گفت: همه ساله در ماه های خرداد و تیر تا دی ماه برای ایجاد تعادل در چرخه زیستی ماهیان مجوز صید به صیادان با تور و قلاب داده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: از دی ماه تا اوایل خردادماه فصل تخم ریزی، زاد و ولد و تکمیل رشد آبزیان شروع می شود و صید آبزیان در این بازه زمانی ممنوع است.

وی در مورد صدور مجوزها هم توضیح داد: در این مجوزها اندازه تور و سوراخ های آن و میزان برداشت در هر مجوز و شاخص های دیگر قید می شود و صیاد دارای پروانه صید حق تخلف از مفاد مجوز را ندارد.

وی تاکید کرد: استفاده از هرگونه ماده منفجره اعم از جمله دینامیت یا برق و هر نوع صیدی بجز قلاب و تور که آسیب رسان زیستگاه های آبی باشد غیرمجاز شناخته شده و فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده می شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار