نمایندگان مجلس در استان ایلام؛
نمایندگان مجلس دراستان ایلام گفت : در استان ایلام 9 هزار و ۸۳۶ خانوار عشایری ایلام وجود دارد که نقش برجسته ای در تولیدات ، اشتغال دارند از این رو میطلبد مشکلات عشایر استان ایلام مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۱۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 16 November 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ بهزاد علیزاده وسارا فلاحی در دیدار با شاهپور علائی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشتند : تامین نهاده های دامی، اقلام دارویی دام علی الخصوص واکسن تب برفکی، تامین آب مورد نیاز عشایر و اصلاح راه های عشایری از جمله موضوعات مهمی است که باید در استان ایلام مورد توجه قرار بگیرند.

وی اظهار داشت : عشایر در استان ایلام نقش بسیار مهمی در تولید گوشت، شیر، فرآورده های شیری و لبنی و صنایع تبدیلی و زراعی دارند وباید تلاش شود مشکلات این قشر زحمت کش مرتفع شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام بیان داشت : سالیانه جمعیت بالای عشایر استانهای همجوار به شهرستان دهلران کوچ می کنند که مشکلاتی برای شهروندان و عشایر منطقه ایجاده کرده اند و باید در بلند مدت در این خصوص چاره اندیشی شود.

علیزاده تصریح کرد : باید ساز و کاری فراهم شود که صادرات دام مازاد برای استانهای مرزی فراهم شود تا زمینه قاچاق دام به حداقل برسد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت : در راستای مشکلات و خواسته های مطرح شده از سوی مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی پیگیری لازم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شاهپور علائی مقدم بیان داشت : سازمان امور عشایرباتوجه به وظیفه ذاتی خود قطعا در راستای حل مشکلات عشایر تلاش خواهد کرد.

وی گفت : تخصیص جو یارانه ای وافزیش سهم استان ایلام برنامه ریزی شده است و در آینده نزدیک 1000تن جو یارانه ای بین عشایر استان ایلام توزیع خواهد شد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار