فرماندار چرداول گفت:تعداد کل مبتلایان به کرونا دراین شهرستان 1354 نفر می باشد که از این تعداد ۳۲ نفر فوت و تعدادی نیز بستری می باشند.
کد خبر: ۹۱۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 16 November 2020

فرماندار چرداول گفت:تعداد کل مبتلایان به کرونا دراین شهرستان  1354 نفر می باشد که از این تعداد ۳۲ نفر فوت و تعدادی نیز بستری می باشند.

به گزارش تابناک ایلام؛الیاس فتاحی در نشستی با حضور اصحاب رسانه  در خصوص درصد مبتلایان به کرونا در چرداول اظهار داشت:تااکنون ۷۶ درصد از جمعیت شهری و ۲۴ درصد حمعیت روستایی به کرونا مبتلا شده اند  که بر اساس این آمار از هر هزار نفر ۲۸ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا مردان و ۴۷ درصد زنان میباشند بیان داشت: ازابن تعداد ۷۹/۴درصدبهبود یافته  و ۱۸ درصد نیز در حال سپری کردن مراحل درمان هستند.

فرماندار چرداول در خصوص اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با بیماری کرونا در سطح شهرستان بیان داشت:مسدود نمودن ورودی آرامستان ها و تفرجگاه ها،۵۱ جلسه باهمکاری ستاد مبارزه با کرونا درخصوص مبارزه با این بیماری،ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها،به صدا درآمدن آژیرقرمز در شهرهاو روستاها،ممنوعیت مراسمات و تعطیلی اماکن عمومی و باشگاهها،فعالیت مستمر رسانه ها جهت آگاه نمودن مردم،نظارت بر پروتکل های بهداشتی در ادارات و اجرای محدودیت های شغلی در بازار از جمله برنامه های صورت گرفته در این شهرستان می باشد.

وی با بیان اینکه شهرستان چرداول در وضعیت سیاه کرونا قرار دارد افزود:برای جلوگیری از حضورمردم در مراسمات از شوراها و معتمدین شهرها و روستاها کمک گرفته ایم که تا کنون همکاری خوبی با ستاد مبارزه با کرونا داشته اند.

وی گفت:خیرین تاکنون ماسک و مواد ضدعفونی زیادی را در بین مردم پخش کرده اند اما مردم شهرستان با توجه به آمار مبتلایان به کرونا باید بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند .

فتاحی با بیان اینکه ۶/۴ درصد از مبتلایان به کرونا از کارکنان وزارت بهداشت هستند بیان داشت: ۲۳ درصد از کارکنان سایر ادارات به کرونا مبتلا شده اند و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی هراداره ای با برخورد جدی ستاد مبارزه با کرونا مواجه خواهد شد.

وی گفت:تعطیلی بانک ها در روزهای پنج شنبه و فعالیت برخی مشاغل تا ساعت ۱۸ عصر از دیگر اقدامات صورت گرفته ستاد مبارزه با کرونا می باشد.

فرماندار چرداول درادامه گفت :کمترین سن فوتی بر اثر این بیماری  12 سال و بیشترین سن ۹۳ سال می باشد که می طلبد مردم بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

الیاس فتاحی در پایان با تشکر از فعالیت مستمر رسانه ها وفعالین مجازی در خصوص آگاه نمودن مردم به خطرات این بیماری گفت:سعی می کنیم ماهانه با برگزاری نشست های خبری با اصحاب رسانه اقدامات صورت گرفته در شهرستان را به سمع مردم برسانیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار