استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: طرح مدیریت، نظارت و آموزش محله محور با تقسیم بندی شهرهای استان و همکاری سپاه پاسداران، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر، شهرداری و سایر دستگاه های مسوول با محوریت بسیج اجرا می شود.
کد خبر: ۹۱۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵ 18 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی هدف از اجرای این برنامه را مدیریت قرنطینه کردن بیماران کرونایی و شناسایی نحوه ارتباط با خانواده و اطرافیان عنوان کرد.

استاندار ایلام مدیریت و قرنطینه غیرمستقیم و معکوس را از دیگر جنبه های این طرح برشمرد و یادآور شد: کسانیکه دارای بیماری زمینه ای همچون سرطان و بیماری های قلبی و ریوی هستند و افراد مسن با توجه به اینکه خطر فوت بیشتری آنان را تهدید می کند، مورد نظارت دقیق قرار می گیرند، چراکه ۸۰ درصد فوتی های کرونا جزو این گروه هستند.

وی اضافه کرد: این افراد در قالب مدیریت و قرنطینه غیرمستقیم و معکوس کنترل و نیازهای آنها در منزل تامین می شود تا نیازی به خروج از منازل نداشته باشند و در جلسه فردای ستاد کرونا در خصوص آن بحث بیشتری خواهد شد.

استاندار ایلام اظهار داشت: طرح ممنوعیت تردد در مناطق سه گانه نیز از روز شنبه اجرا می شود، در قالب این برنامه تردد خودروهای غیر بومی در مناطق قرمز و نارنجی ممنوع خواهد شد، خروج خودروهای بومی از شهرها ممنوع و از ورود خودروهای غیربومی به شهرها نیز جلوگیری می شود.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: این محدودیت شامل کسانیکه دارای اضطرار بوده یا نیازهای عمومی را تامین و مربوط به پیمانکاران، کارخانجات و یا واحدهای تولیدی نمی شود، این افراد باید در فرمانداری و نیروی انتظامی شماره خودرو را ثبت تا مجوزهای لازم را دریافت کنند.

وی ادامه داد: سومین طرح شامل تعطیلی های عمده است که استان به قسمت قرمز، نارنجی و زرد تقسیم شده و تردد غیرمجاز در مناطق قرمز تا ۱۰ میلیون ریال و در مناطق نارنجی تا پنج میلیون ریال جریمه در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام یادآور شد: فعالیت گروه های شغلی ۲ ، سه و چهار در مناطق قرمز، گروه شغلی سه و چهار در مناطق نارنجی و گروه شغلی چهار در مناطق زرد ممنوع است.

سلیمانی دشتکی افزود: کارکنان ادارات در مناطق قرمز با حداکثر یک سوم ظرفیت، در مناطق نارنجی حداکثر تا دوسوم و در مناطق زرد نیز با حداکثر یک سوم ظرفیت فعالیت خواهند کرد و در صورت وجود نیروی دارای بیماری زمینه ای می توانند از دورکاری استفاده کنند.

وی اضافه کرد: کارکنان سیستم بانکی نیز در مناطق قرمز با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۱۱ شهرستان استان ایلام ۲ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، هشت شهرستان نارنجی و تنها یک شهرستان زرد است.

بر اساس آخرین اطلاعات، شهرستان های ایلام و چرداول در وضعیت قرمز، سیروان، ایوان، مهران، دهلران، آبدانان، بدره و دره شهر در وضعیت نارنجی و هلیلان و ملکشاهی در وضعیت زرد قرار دارند./ع

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار