استناندار ایلام؛
استاندار ایلام با اشاره به این مهم که در یک کار بزرگ و بی نظیر ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش طرح عظیم جنگل کاری قرار گرفته است، اظهار کرد: از این میزان ۱۰ هزار هکتار جنگل کاری در زمین‌های شیبدار در دامنه کوه‌ها و تپه‌ها و در حاشیه جنگل‌ها در استان انجام می‌شود که در این زمینه برنامه‌ریزی شده تا سالی ۲ هزار هکتار و در یک برنامه پنج ساله به سرانجام برسد.
کد خبر: ۹۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 19 November 2020

به گزارش تابناک ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در ادامه به ایجاد حوزچه های اطمینان در حوزه آبخیز داری اشاره کرد و گفت: در این حوزه اقدامات کم نظیر انجام شده که این مهم ضمن اینکه باعث جلوگیری از هدر رفته آب‌های سطحی در استان شد، در نقش یک عامل بازدارنده در سیل فروردین ماه سال ۹۸ از خسارت بیشتر به شهرها و مناطق مختلف استان جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: از مزایای دیگر طرح احیای اراضی شیبدار در استان استفاده مردم این مناطق برای کشت است، قبلاً با ایجاد شخم‌های غیر استاندارد علاوه بر اینکه باعث ضرر و زیان فراوان می‌شد موجب هدر رفت آب و تخریب خاک نیز می‌گشت.

وی افزود: اجرای این طرح هم می‌تواند در زمینه آبخیزداری موثر باشد و هم جلو فرسایش خاک و اراضی طبیعی را بگیرد.

استاندار ایلام در ادامه خواستار اختصاص اعتبارات بیشتر در حوزه حفظ مراتع و جنگل‌ها با توجه به عملکرد خوب استان شد و افزود: اجرای این طرح باعث حفظ مراتع و جنگل‌ها در استان خواهد شد و اگر اعتبار مناسبی تخصیص یابد ما هم در استان کمک خواهیم کرد و فاز اول و دوم این طرح اجرا می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی در پایان با اشاره به اینکه نهضت جنگل کاری تنها محدود به مرزهای استان نبوده، بیان کرد: به دلیل کنترل و مدیریت منشأ ریزگردها نهضت جنگل کاری را به آن سوی مرزها در کشور عراق برده‌ایم که فعلاً با توجه به شرایط خاص پیش آمده کار متوقف شده است./ع

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
با آماری که مدیر کل منابع طبیعی ایلام در طول چند سال گذشته در رابطه با درختکاری داده‌اند فکر نمی‌کنم زمین خالی مانده باشه که بخواد بکاره!!!! مگر اینکه بخواد دو طبقه کشت کنه یا اینکه برای اونور مرزها بکاره!!! کما اینکه قبلا اونور مرز هم کاشته بود!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار