معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به حضور افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای در مراسمات عزا، گفت: آرامستان های ایلام مهم ترین کانون ابتلا و فوت ناشی از کرونا هستند.
کد خبر: ۹۱۷۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 19 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: افرادی که در مراسم تدفین بیماران مبتلا به کرونا شرکت می کنند می توانند ناقل بیماری باشند و دیگران را نیز به کرونا مبتلا کنند.

وی تاکید کرد: گیت کنترل ورودی آرامستان ایلام باید به بلوار اصلی انتقال یابد تا بصورت قاطع از هرگونه تجمع و گردهمایی در این مکان ممانعت شود.

دکتر صادقی فر افزود: باید در صورت فوت بیماران کرونایی، در مراسم تدفین فقط آمبولانس حمل متوفی، ناظرین بهداشتی و همچنین بستگان درجه یک  (حداکثر ۱۰ نفر) با رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی حضور داشته باشند.

وی به تعداد فوتی های ناشی از کرونا در استان اشاره کرد و افزود: نباید فراموش کرد که بخش اعظمی نیز از مبتلایان با فداکاری و شهامت پرسنل درمان بهبودی خود را دوباره بدست آوردند.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه تعدادی از پرسنل درمان استان نظیر پزشک و پرستار به دلیل کرونا بستری هستند، افزود: نیازمند هستیم به دلیل فشار زیاد به این قشر بیشتر توجه کنیم و از نظر روانی به آنان روحیه دهیم.

وی در خصوص فعالیت فروشگاه هایی که نیازهای ضروری و اساسی مردم را تامین می کنند، نیز گفت: این فروشگاه ها همچنان با رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجازه فعالیت دارند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار