بدنبال انتشار این مطلب مدیر پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی مهران با انتشار جوابیه ای خواستار انتشار آن در رسانه شد که عینا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود.
کد خبر: ۹۱۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹ 19 November 2020

تابناک ایلام ::دو روز پیش این رسانه مبادرت به انتشار مطلبی با عنوان ضرب وشتم زوج عراقی در پایانه مرزی مهران نمود ،مطلبی که درآن به آثار سوء چنین رفتارهایی به حیثیت کشور و صنعت توریسم و گردشگری پرداخته شد.
 
بدنبال انتشار این مطلب مدیر پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی مهران با انتشار جوابیه ای خواستار انتشار آن در رسانه شد که عینا جهت تنویر افکار عمومی منتشر می شود.
 
نکته قابل توجه در جوابیه این است که به وصف تایید این اتفاق زشت ،مدیر پایانه در بندی از پاسخ خود آورده است " اصل حادثه بد رفتاری و خشونت با زوج عراقی در پایانه مرزی مهران با مطالب مندرج در آن رسانه مطابقت نداشته و از حقیقت ماجرا فاصله بسیار دارد" که درپایان مطلب پاسخ لازم به آن داده شده است.
 
مدیر محترم خبرگزاری تابناک استان ایلام
 
لطفا در راستای تنویر افکار عمومی و در توضیح خبر ۹۱۷۳۵۰ آن خبرگزاری با موضوع «ضرب و شتم زوج عراقی در پایانه مرزی مهران» جوابیه مدیریت پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی را در آن رسانه درج فرمائید.
 
 اصل حادثه بد رفتاری و خشونت با زوج عراقی در پایانه مرزی مهران با مطالب مندرج در آن رسانه مطابقت نداشته و از حقیقت ماجرا فاصله بسیار دارد.
 
در این خصوص به استحضار می رساند حدود ساعت ۱۱ صبح مورخ ۹۹٫۷٫۵ به محض اطلاع این مدیریت از درگیریِ یکی از سیم‌کارت فروشان بومی با یک زوج میانسال عراقی (بدون جراحت و آسیب) در محل درگیری حاضر شده و مسافرین را به دفتر کار هدایت و پس از دلجویی و پذیرایی ، شکواییه‌ای با نظر دادستان محترم شهرستان تنظیم و شخص خاطی رسما تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
 
هم اکنون نیز پرونده قضایی حادثه مفتوح و بصورت عادی توسط دادستان محترم شهرستان در حال رسیدگی است. لازم به ذکر است که کنترل نظم و امنیت پایانه های مرزی وظیفه ذاتی گارد گمرک (اداره کل گمرکات استان) بعنوان ضابطین دستگاه محترم قضایی بوده و دلیل دخالت و پیگیری مدیریت پایانه مرزی تنها دغدغه های انسانی و تعصب منزلت معنوی مرز مهران می باشد.
 
به آگاهی آن خبرگزاری محترم و مخاطبین عزیز می‌رساند که بنا بر حساسیت ویژه فرماندار محترم مهران نسبت به این جایگاه معنوی و اهمیت اقتصادی پایانه مرزی و بمنظور ممانعت از تکرار چنین رفتاری با زائران و گردشگران، به فاصله کوتاهی جلسه شورای تأمین با حضور اعضای محترم شورای تأمین برگزار و به استناد دستورالعمل مربوط به مدیریت پایانه های مرزی کشور مصوب شد که از ورود و حضور و تردد دلالان ارز و سیم کارت فروشان به محوطه مرزی مطلقا جلوگیری شود. 
 
در موضوع حمل مسافرین نیز با نظارت دقیق و شبانه روزی این مدیریت بر ۷ شرکت مسافربری امکان تخلف از رانندگان و مدیران شرکت‌ها به حداقل رسیده بطوریکه از اواسط سال ۹۸ تاکنون حتی یک مورد شکایت رسمی در زمینه حمل مسافر مطرح نشده. 
این مدیریت ضمن تقدیر از حساسیت های رسانه ای در مسیر اطلاع رسانی عمومی اعلام می دارد در دو سال اخیر برخورد با قانون شکنان و اخلالگران در نظم با نصب تجهیزات و تعامل بی سابقه با نهادهای ذیربط بطور جدی در دستور کار قرار گرفته و بهبود وضعیت بنابر تأیید نهادهای نظارتی مرکز و استان کاملاً مشهود است.
همچنین لازم است از حمایت بی دریغ و دلسوزانه فرماندار محترم دکتر قاسمی و اعضای محترم شورای تأمین شهرستان در راستای حفظ آرامش و امنیت در مرز بین المللی مهران صادقانه تشکر نمایم.
 
مدیر پایانه مرزی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی (مهران)
 
پاسخ تابناک ؛
ضمن تشکر از حساسیت مدیرپایانه مرزی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی مهران به مطلب انتشار یافته و ارسال جوابیه به عرض برسانیم که هدف رسانه از پرداختن به چنین موضوعاتی نه تضعیف جایگاه مدیران یا تخریب آنها بلکه تبیین نکات آسیب زا در چرخه مدیریت است .
 
اتفاق قبیح به وقوع پیوسته در مرز مهران که در آن یک زوج گردشگر مذهبی از سوی یک دلال مورد ضرب وشتم قرار گرفت، موضوع کوچکی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن عبور کرد ،چه بسا تبعات سنگین چنین اتفاقاتی می توانست در  عرصه جهانی حیثیت کشور را به چالش بکشد.
 
نکته قابل تامل در جوابیه صادره از سوی مدیر محترم پایانه مرزی گنجانیدن این بند است که "اصل حادثه بد رفتاری و خشونت با زوج عراقی در پایانه مرزی مهران با مطالب مندرج در آن رسانه مطابقت نداشته و از حقیقت ماجرا فاصله بسیار دارد" 
 
مدیرمحترم پایانه در حالی در ابتدای جوابیه اصل حادثه را با مطلب تابناک در تضاد دانسته اند که در ادامه خود به دقت زمان ومکان وقوع حادثه را تشریح نموده واقدامات قضایی متعاقب را نیز گزارش نموده اند . از اینرو ایشان باید توضیح دهند که کجای مطلب تابناک با واقعیت تلخ به وقوع پیوسته در مرز مهران در تضاد وتباین است ؟!
آیا غیر از این است که استقرار چند نفر دلال ارز وسیم کارت در پایانه مرزی مهران با ظاهر عجیب وغریب و رفتار مشمئز کننده وترسناکشان ،چهره ای کریه و زشت از فرهنگ مردم کشور را در پیشانی نظام یعنی ورودی کشور به نمایش گذاشته اند ؟
آیا غیر از این است که رفتارهای سخیف دلالان ورانندگان مرزی با زائران و گردشگران غیر ایرانی بسیار زشت وزننده بوده واین موضوع در شرایط سخت اقتصادی کشور می تواند بر صنعت گردشگری مذهبی بعنوان دریچه و معبر ارز آوری کشور در شرایط تحریم اثر سوء بر جای بگذارد ؟!
 
آیا غیر از این است که دلالان پایانه مسافری را به قرق خود در آورده وبه محض عبور یک گردشگر از گیت ورودی ،او را دوره کرده وبا رفتارهای زننده خواستار قالب نمودن سیم کارت و خرید ارز هستند ؟
 
آیا غیر از این است بدنبال وقوع حادثه زشت ضرب وشتم زوج عراقی ،موضوع از طریق پایانه پیگیری قضایی و متعاقبا مدیرکل حمل ونقل بین المللی سازمان راهداری کشور طی نامه ای موضوع را به مدیرکل امور مرزی وپدافند غیر عامل وزارت کشور ارجاع و موضوع در دستور پیگیری کنسول گری عراق نیز قرار گرفت ؟
 
آیا غیر از این است به رغم تصویب خروج دلالان از پایانه مرزی ،هیچکدام از دستگاههای مسئول جرات وجسارت اجرای این مصوبه را ندارند ؟چرا باید دستگاههای مسئولی که مسئولیت تامین امنیت مرز مهم مهران با کشور عراق به آنان سپرده شده است اینگونه در مقابل 15دلال منفعل باشند ؟!
 
بیایید به قولی گفتنی یک سوزن به خودمان بزنیم وبعد یک جوالدوز را تا دسته در پهلوی  دیگری فرو کنیم ! به نظر شما اگر یک زوج ایرانی در پایانه عراق از مامورین ،کارگران ویا نیروهای خدماتی عراقی کتک می خوردند ،الان واکنش ما ایرانی ها خصوصا رسانه های کشور به این موضوع چگونه بود ؟ خداوکیلی مسئولین کشور را بی تدبیر ،نالایق و بی غیرت خطاب نمی کردیم؟!
 
از اینرو لازم است به جای انداختن توپ ضعف دستگاههای مسئول به زمین رسانه ،با هم افزایی و همراهی دستگاه امنیتی و انتظامی و به مدد دادستانی شهرستان ،به این موضوع مهم رسیدگی و دست این افراد را از پایانه مسافری قطع نمایید . بدیهی است اهمال در این زمینه وتکرار حوادث مشابه می تواند حتی رابطه دو کشور دوست را تحت شعاع قرار داده و عواقب سنگین سیاسی متوجه کشور نماید .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
عباس
|
United States
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
سلام برادران
آنچه که گفته شده کاملا صحت دارد
بنده پارسال در مرز فعال بودم که مدتی است بعلت کرونا دیگر به آنجا مراجعه نکردم.
آقای سلیمانی مدیر پایانه تنها کسی است که در مرز با بی قانونی و دلال ها مقابله میکند و هیچکدام از دیگر مدیران با سلیمانی همراهی نمیکنند.نیروهای گمرک به صورت تفریحی روزی چند ساعت در آنجا حاضر میشوند و با دلالان بصورت جدی برخورد نمیکنند...من خودم شاهد ماجراهایی بودم که اگر بازگو شود هزار برابر تین ضرب و شتم آثار تخریبی دارد، دست درازي به وسایل شخصی زائرین عراقی، توهین و فحاشی به عراقی ها، کلاهبرداری از آنها، و حتی موارد دیگر که نمیشود گفت!*
وظیفه گمرک و مرزبانی است که مرز را کنترل کنند اما نمیکنند.
یکی از معاونین فرمانداری هم با این افراد دلال همکاری می نماید و به آنها پشتیبانی میکند..این دلال ها ار ناحیه چند نفر مسؤل در مهران حمایت میشوند که بعضی از آنها پست غیردولتی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
از متن جوابیه پیداست چه کسانی با چه طرز تفکری بر پایانه مهران مدیریت میکنند! فقط می‌توان تأسف خورد!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
درود بر اسدی عزیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
باعرض سلام این سیم کارت فروش ها از طرف گارد گمرک وریس پایانه مهران ساماندهی شده اند وهر شخص با کارت شناسایی پلاک با هویت شخص سیم کارت فروش بر گردن آویته شده است وهیچ گونه سو استفاده از تباع که وارد مرز مشوند نمکنند وهمچنین این افراد با هماهنگی با پایانه مرزی و گمرک وهمچنین با شورای تامین وفرمانداری شهرستان مهران در مرز مهران به صورت قانونی اقدام بهفروش سیم کارت مینمایندوتمام این حرف ها بی اثاث وبی منبع هستن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار