مدیرکل انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:با توجه به شرایط موجود و افزایش حجم زیاد بیماران نیازمند دریافت خون، برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی، مردم برای اهدای خون و فرآورده های خونی بیشتر از هر زمان دیگری باید همراهی و مشارکت کنند.
کد خبر: ۹۱۷۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 21 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛دکتر مهدی اکبری دهبالایی اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود و افزایش حجم زیاد بیماران نیازمند دریافت خون، برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی، مردم برای اهدای خون و فرآورده های خونی بیشتر از هر زمان دیگری باید همراهی و مشارکت کنند.

وی افزود: اکنون علاوه بر بیماران همیشگی مانند هموفیلی، تالاسمی، سرطان و دیالیز، حجم زیادی از بیماران کرونایی نیازمند دریافت فرآورده های خونی به ویژه پلاسما درمانی هستند که باید پلاسمای مورد نیاز آنها تامین شود.

مدیرکل انتقال خون ایلام با بیان اینکه ذخایر بانک خون ایلام در حال حاضر مشکلی برای تامین خون مورد نیاز بیماران و مصدومان ندارد، تاکید کرد: اما نیاز به خون و فرآورده های خونی دائمی است و در این مقطع کنونی بیشتر از گذشته خواستار مراجعه مردم برای اهدای خون هستیم.

اکبری دهبالایی از همه مردم خواست: برای اهدای خون و فرآورده های خونی به انتقال خون ایلام مراجعه کنند چرا که اکنون مراکز درمانی با طیف وسیعی از انواع بیماران از گروه های متخلف خونی مواجه شده اند که تعداد قابل توجهی از آنها نیازمند دریافت خون هستند.

وی از دارندگان گروه های خونی منفی درخواست کرد: به علت کمیاب بودن و محدودیت این نوع از گروه های خونی خصوصا A و AB که بیشتر مورد نیاز است نسبت به اهدای خون خود اهتمام جدی تری داشته باشند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار