رییس جهاد دانشگاهی استان ایلام گفت: هشت دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی با هدف نهادینه کردن فرهنگ گفت و گو در این استان برگزار شده است.
کد خبر: ۹۱۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ 22 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سید غلامرضا حسینی اظهار داشت: مسابقات ملی مناظره دانشجویی به عنوان یکی از خروجی‌های سازمان جهاد استان و سازمان دانشجویان ایران فرصت را برای گفت و گو، مناظره و ایجاد تفکر خلاق بین دانشجویان فراهم می‌کند.

وی یادآور شد: سازمان دانشجویان ایران به دلیل ارتباط نزدیک  و تنگاتنگ با جامعه دانشگاهی کشور نتایج بسیار ارزنده‌ای برای مراکز علمی استان داشته است.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام تاکید کرد: جهاد دانشگاهی شبکه‌ای به هم‌پیوسته و فعال در کل کشور است که  پیوستگی فعالیت‌های آن منجر به هم‌افزایی همه واحدهای جهاد در استان‌ها می‌شود.

حسینی افزود: واحدهای مختلف جهاد در استان‌ها تعامل و همکاری بسیار خوبی با همدیگر دارند و اگر محققان یک واحد دانشگاهی در کشور به فناوری جدیدی دست یابند همه واحدها می‌توانند از دستاوردهای آن فناوری، بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: مجموعه جهاد دانشگاهی در طول سال‌های اخیر دستاوردهای علمی و فناوری زیادی را کسب و در نهایت اقدام به بومی‌سازی و کاربردی کردن این دستاوردها در استان‌ها کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام فعالیت حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی را در ۲ شاخص عنوان کرد و افزود: حوزه فرهنگی جهاد در ۲ بخش حضور در دانشگاه‌ها و جامعه تقسیم می‌شود.

حسینی به تشریح فعالیت‌های حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی ایلام پرداخت و گفت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان دارای خبرگزاری‌های مهم و تاثیرگذاری نظیر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری تخصصی و بین المللی قرآن(ایکنا) و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) است‌.

وی اضافه کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ایلام به مدیران استانی و در سطح کلان به مدیران کشوری کمک فکری و مشاوره تدبیر امور ارایه می‌دهد.

رییس جهاد دانشگاهی ایلام یادآور شد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در ایلام تاکنون بیش از ۶۰ پایش ملی، منطقه‌ای و استانی را در استان راه‌اندازی کرده است که مدیران ارشد استان در تصمیم‌گیری خود از نتایج این پایش‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی با رویکرد کارآفرینانه است که وظیفه این نهاد حلقه اتصال جامعه، دانشگاه و صنعت است.

جهاد دانشگاهی واحد ایلام در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۲ به همت جمعی از نیروهای متخصص فعالیت خود را آغاز کرد و دارای سه معاونت آموزشی، فرهنگی و پژوهشی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار