معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام:
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: روزانه به طور متوسط ۱۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بخش بستری نقاهتگاه شهدای قلاویزان پذیرش می‌شود.
کد خبر: ۹۱۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 23 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ غلامرضا علیمحمدی اظهار داشت: این واحد پذیرش در واقع بخش بستری مجهز و کامل خارج از بیمارستان است که از تمامی امکانات اصلی یک بخش بستری در بیمارستان برخوردار است.

وی افزود: پیش از این قرار بود بیمارانی که دوران درمان در بیمارستان را طی کرده‌اند بعد از ترخیص به جای بازگشت به منزل تا زمان بهبودی کامل به نقاهتگاه شهدای قلاویزان ارجاع داده شوند اما با توجه به افزایش میزان مبتلایان نیازمند بستری، این نقاهتگاه به بخش بستری خارج از بیمارستان تغییر کاربری داد.

سرهنگ علیمحمدی یادآور شد: بخش بستری خارج از بیمارستان نقاهتگاه شهدای قلاویزان از استانداردهای لازم مورد نیاز برخوردار است و در بازدید معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یک بخش الگویی به همه کشور معرفی شد و مورد تایید کارشناسان وزارتخانه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: یک میلیارد تومان برای تجهیز و تغییر کاربری و امکانات این مکان هزینه شد و این بخش بستری شامل قسمت‌هایی چون ایستگاه پرستاری ۲۴ ساعته، اکسیژن، تجهیزات احیا و مراقبتی، سی‌پی‌آر و دارویی است و بیماران به جای پذیرش در بیمارستان در این بخش پذیرش و مراقبت می‌شوند تا از فشار بر روی بیمارستان‌ها کاسته شود.

وی تاکید کرد: بیماران بدحال که نیاز به بستری در بخش‌های مراقبت ویژه داشته باشند با آمبولانس مخصوص مستقر در این مکان به بیمارستان مربوطه برای تکمیل روند درمان اعزام می‌شوند.

علیمحمدی افزود: در این بخش بستری خارج از بیمارستان ۴۰ پزشک، پیراپزشک، پرستار و عوامل اجرایی به طور ۲۴ ساعته مشغول کار و خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستند که از این تعداد چهار نفر پرسنل درمان متعلق به تامین اجتماعی، سه نفر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و سایر افراد نیز متعلق به سپاه استان ایلام است.

وی یادآور شد: بخش بستری خارج از بیمارستان نقاهتگاه شهدای قلاویزان دارای ۱۰۰ تخت برای زنان و مردان است که طبق توافق به عمل آمده میان سپاه و هلال احمر مقرر شد، خدمات‌رسانی به ۵۰ تخت بر عهده هلال احمر و ۵۰ تخت بر عهده سپاه باشد که البته با توجه به میزان اندک بیماران هنوز ظرفیت ۵۰ تخت سپاه تکمیل نشده است.

بخش بستری خارج از بیمارستان نقاهتگاه شهدای قلاویزان با همکاری دستگاه‌های مختلفی چون سپاه، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، ورزش و جوانان و حمایت استانداری ایلام تجهیز و آماده شده است./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار