سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هلیلان:
سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هلیلان گفت: پل جزمان هلیلان در صورت تامین اعتبار تا ۲۲ بهمن سال جاری به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۱۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 24 November 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ فردین مرادی افزود: یکی از مهم ترین پروژه های ارتباطی هلیلان، پل جزمان است که در جریان سیل اسفندماه سال گذشته خسارت های جدی دید و ارتباط ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع شد.

دلخواه تاکید کرد: احداث این پل از اهمیت بسزایی در هلیلان برخوردار است چراکه روزانه حدود یک هزار خودرو از روی این پل تردد می کنند.

وی اضافه کرد: بازسازی پل جزمان پس از سیل در دستور کار راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار گرفت و مقرر شد یک پل پنج دهنه در این مسیر ایجاد شود.

رییس اداره راهداری هلیلان گفت: پل جزمان تا قبل از استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان هلیلان ۴۵ درصد و هم اکنون دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مرادی یادآور شد: کل اعتبار پل جزمان ۶۰ میلیارد ریال است و مقرر شده است این پل با پنج دهنه ساخته شود.

وی افزود: پل جزمان یکی راه های ارتباطی و مواصلاتی بسیار مهم در هلیلان است چراکه در صورت تخریب یا مسدود شدن این پل ارتباط حدود نیمی از جمعیت منطقه و ارتباط بیش از ۳۰ روستا با مرکز شهرستان قطع می شود.

سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هلیلان به دیگر پروژه مهم ارتباطی هلیلان اشاره کرد و افزود: پل دارپروشه پروژه مهم دیگری است در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

مرادی اضافه کرد: کل اعتبار پل دارپروشه هلیلان ۱۵ میلیارد ریال است که تا قبل از استقرار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان هلیلان ۴۰ درصد و اکنون دارای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی همچنین در خصوص شانه سازی محورهای ارتباطی شهرستان هلیلان افزود: تاکنون حدود ۱۲ کیلومتر از محور شهرتوحید به پیازآباد توسط اداره راهداری شهرستان هلیلان شانه سازی شده است.

هلیلان تا بهمن ماه سال گذشته جزو شهرستان چرداول بود که با مصوبه هیات دولت به عنوان یازدهمین شهرستان در استان ایلام شناخته شد.

شهرستان تازه تاسیس هلیلان با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر به مرکزیت شهر توحید در ۹۰ کیلومتری ایلام قرار دارد. این شهرستان ۲.۵ درصد جمعیت و ۳.۵ درصد مساحت استان ایلام را داراست.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دومین اداره مستقل هلیلان تازه تاسیس بود که در مرداد ماه سال جاری در این شهرستان استقرار یافت./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار