رییس کل دادگستری ایلام ؛
رییس کل دادگستری ایلام گفت: ۱۲ فقره پرونده قتل طی هفت ماه سپری شده از سال جاری در این استان به صلح و سازش منجر شده است.
کد خبر: ۹۱۸۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 24 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام، علی دهقانی با تاکید بر اهمیت وظایف و جایگاه ویژه شوراهای حل اختلاف در ارتقاء فرهنگ صلح و سازش در جامعه و کاهش آمار ورودی پرونده های محاکم قضایی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه امسال تعداد ۲۵ هزار و ۸۵۶ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان ارجاع شده که از این‌ میزان ۲۴ هزار و ۴۱۳ پرونده معادل ۹۴.۴ درصد آنها مختومه شده اند.

وی افزود: از کل پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف استان تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۴ پرونده قابلیت صلح و سازش داشته اند که از این تعداد پنج هزار و ۵۶۱ پرونده معادل ۳۲ درصد با صلح و سازش مختومه شده اند.

رییس کل دادگستری ایلام با اشاره به توجه ویژه دستگاه قضایی و شوراهای حل اختلاف استان در خصوص پرونده های با موضوع قتل، یادآور شد: با همت و تلاش مجموعه دادگستری استان بویژه شورای حل اختلاف، هیات های صلح و سازش، روحانیون، بزرگان، مصلحان و ریش سفیدان استان تعداد ۱۲ پرونده قتل از ابتدای امسال با صلح و سازش مختومه شده است.

دهقانی با اشاره به اهمیت کرامت محوری و تکریم ارباب رجوع در برنامه های تحولی قوه قضائیه گفت: بازدیدهای مستمر مراجع قضایی از شوراهای حل اختلاف و گسترش ملاقات های مردمی در این شوراها در راستای ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات به مراجعین شوراهای حل اختلاف بوده است.

وی کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی، رفع اختلافات محلی، جلوگیری از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های اصحاب دعاوی، رفع خصومت و پیچیده نبودن تشریفات آیین دادرسی را از دیگر ویژگی ها و مزایای دادرسی در شوراهای حل اختلاف بیان کرد.

وی با تقدیر از تلاش ها و زحمات قضات و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان و تجلیل از آمار مثبت و عملکرد قابل توجه شوراهای استان، بر استفاده از کلیه ظرفیت های موجود در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش در استان تاکید کرد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار