نماینده جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا(ع) در ایلام گفت: مهلت ارسال اثر به دومین کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان تا پایان اذرماه تمدید شد.
کد خبر: ۹۱۹۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 27 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛منصور محبی افزود: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار بود نیمه دوم آذرماه به میزبانی این استان برگزار شود که به منظور مشارکت بیشتر شاعران زمان ارسال اثر تا ۳۰ آذرماه تمدید شد.

وی ادامه داد: این کنگره از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت پیاده‌روی اربعین حسینی و قدردانی از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

محبی با ذکر اینکه هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال کند، افزود: ارسال ترجمه فارسی اشعار الزامی است و محدودیتی برای قالب‌های شعری وجود ندارد.

نماینده جشنواره امام رضا(ع) در ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آذرماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

وی یادآور شد: در صورت عدم وجود شرایط مناسب به منظور برگزاری مراسم اختتامیه، این آیین به صورت مجازی برگزار خواهد شد./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار