مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: بنیاد برکت در احداث و تکمیل ۲ باب کتابخانه عمومی در این استان مشارکت می کند.
کد خبر: ۹۲۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 10 December 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری  با بیان اینکه در مرحله انعقاد قرارداد برای ساخت این فضاها هستیم، افزود: این ۲ کتابخانه در شهرستان های چرداول و دره شهر احداث خواهند شد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت برای مشارکت در احداث این ۲ کتابخانه چهار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته است که در صورت تخصیص اعتبار، کتابخانه چرداول تا پایان امسال‌ به بهره برداری می رسد.

وی کتابخانه ‌شهید قاسم سلیمانی با پیشرفت ۹۵ درصدی در ایلام، کتابخانه دره شهر با ۶۸ درصد، کتابخانه چرداول با ۶۰ درصد و کتابخانه ارکواز ملکشاهی با مشارکت بنیاد علوی با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از جمله طرح های عمرانی‌ این اداره کل در سال جاری اعلام کرد.

وی همچنین از رایزنی با بنیاد علوی برای راه اندازی کتابخانه در شهرک توحید هلیلان خبر داد.

وی همچنین در خصوص سرانه مطالعه در ایلام گفت: در این زمینه تاکنون پژوهشی انجام نگرفته ولی در مجموع این سرانه در کشور و استان پایین است‌.

وی ضدعفونی، رعایت فاصله در فضای کتابخانه، قفسه قرنطینه، لغو تجمعات، کاهش ۵۰ درصدی ظرفیت سالن‌های مطالعه، تمدید خودکار کارت های عضویت، لغو خدمات در بخش بخش نابینایان و ناشنوایان، تب سنجی از مراجعان، خدمات مجازی و غیرحضوری و قرنطینه یک هفته ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا را از جمله اقدام های این اداره کل در ایام کرونا عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص انجمن خیرین کتابخانه ساز استان گفت: این انجمن فعال بوده و بصورت موردی در جذب زمین‌های اهدایی و اعتبارات، کمک‌هایی کرده اند.

حیدری همچنین با اشاره به‌ کتابخانه غلامرضاخان ارکوازی به عنوان تنها کتابخانه استیجاری استان از رایزنی برای جذب اعتبار و اهدای زمین برای ساختمان این کتابخانه خبر داد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار