فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: ۱۵ هزار خانوار در نقاط مختلف این استان در ۱۰ روز اول اجرای طرح شهید سلیمانی مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 15 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ سردار جمال شاکرمی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۰ روزه، ۳۵ هزار نفر غربالگری که از این تعداد سه هزار و ۴۴۲ نفر با علائم بالینی کرونا تشخیص داده شدند.

وی افزود: ۲۲ هزار نفر از اقشار مختلف مردم توسط تیم‌های رهگیری و مراقبت در این مدت ۱۰ روزه آموزش‌های همگانی در خصوص پیشگیری و مهار کرونا را دریافت کرده‌اند.

سردار شاکرمی یادآور شد: ۲ هزار و ۲۷۹ مورد تست سریع و پی‌سی‌آر از مراجعان گرفته شده و همچنین یک هزار و ۶۷۶ مورد آزمایش ابتلا به کرونا هم مثبت اعلام شده است.

وی اضافه کرد: ۳۴۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا برای تکمیل روند درمان با توجه به شرایط جسمانی که داشتند به مراکز بیمارستانی ارجاع داده شدند و ۱۱۳ نفر هم در منازل خود مورد درمان اکسیژن‌تراپی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۰ روزه یک هزار و ۴۲ نفر مشمول قرنطینه خانگی شده‌اند و ۳۲ نفر هم به تشخیص پرسنل درمان به اقامتگاه سلامت مجتمع ورزشی شهدای قلاویزان ارجاع داده شده‌اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام افزود: ۲ هفته قبل از اجرای طرح، مبتلایان روزانه در این استان ۳۳۰ نفر با ۹ تا ۱۲ نفر فوتی و ۷۰ نفر هم بیمار بدحال بودند.

سردار شاکرمی اظهار داشت: اما با اجرای این طرح، وضعیت کرونا کاهشی بوده به گونه‌ای که در این مدت تا روز گذشته افراد مبتلا ۴۵ نفر، فوتی سه نفر، بدحال ۱۰ نفر و بستری ۱۱۳ نفر بوده‌اند.

وی در مورد اقدامات نظارتی هم توضیح داد: بازدید از ۲ هزار و ۸۰۰ مکان و صنف، معرفی ۱۶۳ واحد متخلف به مراجع قضایی و گندزدایی و ضدعفونی ۲۵۰ محله توسط اعضای کمیته نظارت انجام گرفته است.

سردار شاکرمی در خصوص فعالیت کمیته آموزش هم یادآور شد: تهیه ۳۳ کلیپ آموزشی با موضوع پیشگیری از ابتلا به کرونا و پخش از صدا و سیما و فضای مجازی و تهیه بسته‌های آموزشی و فرهنگی و توزیع بین خانواده‌ها از اقدامات این کمیته بوده است.

وی درباره اقدامات کمیته حمایتی مشتکل از نیروهای بسیج پایگاه‌های مقاومت هم گفت: شناسایی ۱۰۸ هزار نفر در معرض خطر ابتلا به کرونا، توزیع سه هزار و ۷۰ بسته معیشتی به جامعه هدف، توزیع پنج هزار و ۴۱۳ بسته بهداشتی و ۱۰۰ عدد کپسول اکسیژن از فعالیت‌های این کمیته است.

فرمانده سپاه استان ایلام اضافه کرد: در طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی که از ۱۱ آذرماه آغاز به کار کرده است علاوه بر سپاه و بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، فرمانداری‌ها، دستگاه قضایی، اتاق اصناف، سازمان صنعت معدن و تجارت و با حمایت و همراهی استانداری ایلام در این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: قبل از شروع طرح چهار کمیته شامل آموزش همگانی، مراقبتی، نظارتی و حمایتی با مشارکت سپاه، گروه‌های جهادی بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر تشکیل شده و وظایف هر کدام از این کمیته‌ها از قبل مشخص و برنامه‌ریزی شده است.

سردار شاکرمی یادآور شد: تاکنون ۵۱۳ تیم حمایتی توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات، ۹۸ تیم نظارتی، ۱۱۱ تیم مراقبتی و ۲۰۰ تیم رهگیری و شناسایی برای اجرای طرح سلامت محله محور شهید سلیمانی سازمان‌دهی شده‌اند.

وی اظهار داشت: استان ایلام به ۱۵ منطقه و ۶۵ بلوک تقسیم‌بندی شده و هر ۴۰ هزار نفر یک منطقه را تشکیل داده‌اند که تحت نظر کمیته‌های چهارگانه و دستگاه‌های مرتبط با طرح فعالیت می‌کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار