دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام:
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغال برای بهبود یافتگان از دام اعتیاد در این استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 21 December 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد کریمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دهلران اظهار داشت: این تسهیلات توسط بهزیستی، کمیته امداد، اداره زندان ها، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ۷۹ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در راستای اشتغال آنها پرداخت شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۶ کارگاه اشتغالزایی در استان افزود: ۷۲ بهبودیافته از دام اعتیاد هم اکنون در این کارگاه ها مشغول بکار هستند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ایلام یادآور شد: طی ۹ ماهه سال جاری ۲۵۴ نفر از بهبود یافتگان از دام اعتیاد در دوره های آموزش مهارت شغلی شرکت کرده اند.

کریمی به ۳۷ مرکز درمان دارویی بخش خصوصی و دولتی در استان با پوشش چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: ۱۵ مرکز فعال اقامتی میان مدت در استان نیز سه هزار و ۷۰۰ نفر را تحت پوشش دارند.

وی اضافه کرد: ۱۸۵ سازمان مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر استان ایلام فعالیت دارند.

فرماندار دهلران نیز در این نشست گفت: کاهش سن گرایش به اعتیاد و گرایش زنان به مواد مخدر از آسیب جدی حوزه اجتماعی هستند.

مجید عسگری افغانستان را قطب تولید مواد مخدر دنیا عنوان کرد و یادآور شد: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر از شرق به غرب قرار دارد و این مسئله موجب می شود مواد مخدر آسیب های جدی برای کشور داشته باشد.

وی با اشاره به آمار شهدای مبارزه با مواد مخدر در کشور گفت: این موضوع نشان می دهد کشورمان به تنهایی در مقابل عاملان این بلای خانمان سوز ایستاده است.

فرماندار دهلران پائین آمدن سن مصرف مواد مخدر را زنگ خطری جدی دانست و افزود: امروز زنان نیز به این بلای خانمان سوز گرفتار شده اند و این موجب از هم پاشیدگی کانون خانواده ها شده است.

عسگری بر ضرورت توجه به بحث های مقابله ، درمان ، پیشگیری و آموزش از مواد مخدر تاکید و اضافه کرد: آگاه سازی خانواده ها از آسیب های مواد مخدر و اصلاح تفکرات نادرست در خصوص خواص ساختگی و غیر علمی برای مواد مخدر از دیگر موضوعاتی است که باید دنبال کرد.

وی با اشاره به مجاورت شهرستان دهلران در کنار استان خوزستان و بویژه شهرستان اندیمشک گفت: بدلیل مجاورت در کنار کانون آلوده وظایف متولیان و مردم در راستای پیشگیری بیشتر است.

فرماندار دهلران بر پایش مسمتر کانون های کارگری، دانشجویی و دانش آموزی در شهرستان تاکید کرد و افزود: متولیان و مردم باید در خصوص امر اجتماعی کردن مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر همت مضاعف کنند.

عسگری گفت: ۱۶ سازمان مردم نهاد در این شهرستان در حوزه پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر فعالیت دارند./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار