فرماندار بدره گفت: تمامی مردم این شهرستان در طرح شهید سلیمانی در زمینه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ غربالگری شدند و آموزش‌های لازم به آن‌ها ارایه شد که مرهون مشارکت فعالانه و همراهی و همکاری خوب مردم است.
کد خبر: ۹۲۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 31 December 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس آزادی  اظهار داشت: از آغاز اجرای این طرح چهار هزار و ۶۷ خانوار معادل ۱۴ هزار و ۷۸۲ نفر در شهرستان بدره شناسایی و غربالگری شدند.

وی افزود: این طرح در سه بخش حمایتی، مراقبتی و نظارتی توسط شبکه بهداشت و درمان، نیروهای بسیج، بازرسان اتاق اصناف و با مساعدت فرمانداری، شهرداری ها و بخشداری های این شهرستان اجرا شد.

فرماندار بدره تاکید کرد: در طول اجرای این طرح ۱۶۲ نفر نیازمند نمونه گیری کرونا بودند که از آنها رپید تست انجام گرفت و آزمایش ابتلا به کرونای ۲۶ نفر از آنها مثبت اعلام شد که ۳۲ نفر از آنها به پزشک یا بیمارستان ارجاع شدند.

آزادی اضافه کرد: از مجموع افراد غربالگری شده، ۵۸ نفر مادر باردار، هزار و ۳۱۲ نفر سالمند و ۶۴۸ نفر دارای بیماری زمینه ای بوده اند که در مراحل بعدی غربالگری این افراد بیشتر تحت نظارت کارکنان بهداشت و درمان قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: کرونا تهدیدی برای همگان است که مقابله با آن نیز جز با همراهی و همکاری مردم مقدور نیست از این رو نقش مردم موثرتر از دولت و در واقع مقدمه اصلی مبارزه با بیماری کووید ۱۹، مشارکت مردم است.

آزادی یادآور شد: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی هم مراقب سلامتی خود هستند و هم به سلامت دیگران حرمت می گذارند.

نماینده عالی دولت در بدره با تاکید بر ضرورت قطع زنجیره کرونا در این شهرستان، اظهار داشت: از شهروندان درخواست و انتظار همراهی داریم تا با دریافت اطلاعات صحیح هر خانواده برآورد دقیقی از وضعیت بیماری داشته باشیم و امکانات مورد نیاز برای مقابله با بیماری در حد توان با کمک دستگاه‌های خدمات رسان فراهم کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار