مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام
شنبه زاده از پرداخت تسهیلات کرونا به ۸۴۲ فعال صنایع‌دستی در سه ماهه پاییز امسال در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰ 05 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: در سه ماهه پاییز امسال تعداد هنرمندان صنایع‌دستی ثبت نام شده در سامانه خسارت کرونا ۹۶۵ نفر بوده که تا کنون به ۸۴۲ نفرمبلغ ۵۰ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است و پرونده‌های دیگرمتقاضیان برای دریافت تسهیلات در حال بررسی است.

او با بیان اینکه صنعتگران بیمه نشده هم می‌توانند تسهیلات کرونا دریافت کنند، افزود: صنایع دستی همواره به‌عنوان یک منبع درآمد برای خانواده‌ها یکی ازاولویت‌های این اداره‌کل بوده است چرا که صنعت دستی می‌تواند تأثیر بسزایی در ایجاد مشاغل خانگی و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: با توجه به اینکه اشتغالزایی صنایع‌دستی در استان در شرایط کنونی از بقیه بخش‌ها بیشتر است و با خسارات ناشی از وضعیت بحرانی ویروس کرونا، باید توجه بیشتری به این حوزه مهم داشته باشیم.

شنبه‌زاده تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در این حوزه در استان مشغول به کار هستند و اگر مسئولان کمک کنند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اشتغالزایی این حوزه جهش خوبی خواهد داشت./ح

 

باشگاه خبر نگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار