مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام ؛
مدیر کل بیمه سلامت استان ایلام گفت: طبق ارزشیابی انجام شده، استان ایلام رتبه اول را در زمینه کسب الکترونیکی شدن نسخه کسب کرده و دفترچه‌های کاغدی تا پایان شهریور ماه 1400 حذف می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵ 10 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، نورالدین رحیمی گفت:  استان ایلام، کهکیلویه و بویر احمد و کردستان سه استان برتز در نسخه نویسی الکترونیکی است و طبق ارزشیابی انجام شده استان ایلام رتبه اول را در این زمینه کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه پوشش همگانی بیمه سلامت برای آحاد مردم است، افزود: بیمه سلامت در قالب صندوق روستاییان و عشایر، شهرهای زیر 20 هزار نفر، کارکنان دولت، دانشجویان، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، جانبازان، طلاب، روحانیون، اتباع بیگانه، زندانیان، افراد معتاد و... که به هر نحوی قادر به پوشش بیمه نباشند، می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند.

مدیر کل بیمه سلامت با بیان اینکه دریافت بیمه رایگان قانونمند شده است، گفت: تا قبل شهریور ماه امسال دولت و مجلس مصوب کرده بودند تا برای تمام افرادی که می‌خواهند بیمه بگیرند آزمون وسع گرفته شود یعنی بر اساس توان مالی هر فرد مشارکت در پرداخت حق بیمه داشته باشند.

وی ادامه داد: اکنون به دلیل شیوع ویروس کرونا و وضعیت نامناسب مالی، تا پایان سال جاری تمام افرادی که فاقد پوشش بیمه هستند، به صورت رایگان بیمه می‌شوند.

رحیمی با بیان اینکه سالانه حدود 130 میلیارد تومان برای بیمه شدگان پرداخت می‌شود، گفت: 2 هزار و 260 نفر بیمار کرونایی از دفترچه بیمه سلامت استفاده کرده‌اند و همچنین برای بستری رقمی معادل 7 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرونایی در بیمارستان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: وظیفه سازمان بیمه سلامت خرید خدمات سلامت از مراکز بهداشتی- درمانی، دولتی و خصوصی است و بایستی بر خدمات طرف قرارداد نظارت داشته باشند تا خدمات به نحواحسن داده شود و منابع مالی برای خرید خدمات تامین شود./ع

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار