معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام استان ۲۷ کشور در زمینه شیوع مواد مخدر است، گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ۵،۷ درصد است که این آمار در این استان ۱،۹ درصد است.
کد خبر: ۹۳۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۷ 10 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛  محمد نوذری  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به یک ارگان و نهاد مربوط نیست و همه جامعه باید خود را در این امر مسوول بدانند و در این راستا در جامعه ایجاد حساسیت شود.

وی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی افزود: طرح یاریگران زندگی از جمله طرح‌ها و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد برای کاهش تقاضای مواد مخدر است که می‌تواند تلاش های شورای مبارزه با مواد مخدر استان را به هدف نزدیک کند.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: باید تلاش شود در قالب اجرای طرح یاریگران زندگی از توان دستگاه‌ های دولتی، خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، خیران و هر کسی که توانایی دارد برای حفظ سلامت و درمان و حمایت اجتماعی افراد در معرض خطر استفاده شود.

نوذری با تاکید بر رسیدگی به وضعیت بهبودیافتگان مواد مخدر اضافه کرد: افراد آسیب دیده و گرفتار در بند اعتیاد باید ابتدا پاک و توانمند و در مرحله بعد به آنها آموزش های لازم و همچنین حرفه ای آموخته تا بتوانند مشغول بکار شوند، ضمن آنکه باید به آنها آموزش های روانی و روحی لازم داده شود تا دوباره آلوده نشوند.

وی با اشاره به مقوله مهم ورزش در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: نهادینه کردن ورزش به صورت یک رفتار و عادت عمومی در جامعه و به وجود آوردن نشاط مسوولیت اجتماعی بزرگی است که نباید از آن غافل بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه در حوزه ورزش اقدامات خوبی در خصوص مبارزه با آسیب های اجتماعی در استان انجام شده است، افزود: شهرداری ها باید توجه به این مهم را در اولویت قرار دهند چرا که سرمایه گذاری در حوزه ورزش هزینه نیست، بلکه به ما کمک می کند تا از مشکلات اجتماعی و بروز بیماری ها پیشگیری کنیم.

نوذری بر ساماندهی و جمع‌آوری معتادان متجاهر توسط دستگاه های ذیربط تاکید کرد و گفت: در این ایام کرونایی دستگاه های مسوول باید در اولین اقدام تست کرونا از این افراد معتاد را انجام دهند و با جدیت ورود پیدا کنند./م

برچسب ها: اعتیاد ، آمار ، ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار