مدیر شیلات استان ایلام:
سلیمانی از حمایت از فعالان حوزه آبزی پروری به ویژه حوزه پرورش ماهی در قفس خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 11 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سلیمانی مدیر شیلات استان ایلام، گفت: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های جهش تولید بوده که طی امسال در سد سیمره در شهرستان بدره اجرا شده و اکنون با ظرفیت حدود دو هزار تن در حال فعالیت می‌باشد.

او ادامه داد: سد دویرج شهرستان دهلران نیز بدین منظور در دست مطالعه است که امیدواریم وارد فاز عملیاتی شود و همزمان این طرح را در شهرستان‌های دیگری که منابع آبی همچون سد دارند توسعه دهیم.

مدیر شیلات استان ایلام اظهار کرد: عمده مشکلاتی که در بحث پرورش ماهی در قفس وجود دارد بحث بیمه و بحث اعتبارات است که با رایزنی‌هایی که با صندوق بیمه محصولات کشاورزی انجام گرفته، این مشکل حل شده و اکنون می‌توانند تمامی طرح‌ها را بیمه کنند.

او مطرح کرد: در بحث تسهیلات سرمایه در گردش نیز، با توجه به اینکه هم اکنون بنیاد برکت تا حدودی در بحث تسهیلات کمک کرده است، اما برای تکمیل و توسعه این فعالیت، از محل تبصره ۱۸ و بند ۵۲ صندوق توسعه ملی، اعتبار سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است که متقاضیان باید در سامانه سیتا ثبت نام کنند و مراحل بعدی را برای آن‌ها پیگیری می‌کنیم که بتوانند این تسهیلات را نیز جذب کند./ح

 

باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار