رئيس اداره امور عشاير دهلران؛
رئيس اداره امور عشاير شهرستان دهلران گفت: ارزش تولیدات عشایر شهرستان دهلران در سال جاری بیش از 300میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 13 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فرهاد اسکندری در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت : این تولیدات شامل گوشت قرمز،روغن، شیر، پشم، کشک و ... است.

وی اظهار داشت : عشایر نقش بسیار مهمی در اقتصاد ملی بخصوص تحقق شعار اقتصاد مقاومتی دارند.

اسکندی بیان داشت : امور عشایر شهرستان دهلران 1600خانوار با جمعیتی معادل 8050نفر تحت حمایت وپوشش خود دارد.

وی عنوان کرد: عشایر شهرستان دهلران داری 200هزار راس دام هستند که از این تعداد 180هزار راس دام سبک و مابقی دام سنگین هستند.

رئیس اداره امورعشایرشهرستان دهلران بیان داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون 20هزار متر مکعب آب شرب 400خانوار عشایر کوچرودرون در سطح شهرستان تامین وتوزیع شده است.

اسکندی ادامه داد : توزیع 1500تن علوفه دامی (از نوع كنسانتره دامي و جــو)612تن آرد سهمیه ،تامین و توزیع150 هزارنفت سفید ،پلاک کوبی و هویت گذاری 32راس دام سبک در سال جاری از اقدمات اداره امور عشایر شهرستان است.

وی به صدور230فقره کارت شناسایی دامداری و تردد دام در مرتع و همچنین صدور 54مورد کارت تردد ویژه عشایر اشاره کرد گفت : در راستای ارائه خدمات بهتر به عشایر بهسازی بیش از 60 کیلومتر راه دسترسی عشایر نیر در شهرستان انجام شده است.

اسنکندی افزود : امسال1000خانوار از عشایر کوچرو استان های کرمانشاه همدان و لرستان و نیز 150خانوار از عشایر کوچرو سایر شهرستان های استان (آبدانان-ایلام و بدره) در شهرستان دهلران مستقر شدند که خدمات نیز توسط همکارن ما به آنها ارائه می شود./م

برچسب ها: عشایر ، روستا ، دهلران ، تولیدات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار