سرپرست شبکه بهداشت دهلران :
سرپرست شبکه بهداشت شهرستان دهلران اظهار داشت :از زمان اجرای طرح شهید سلیمانی تا کنون70 مبتلا به کرونا و نیازمند مراقبت در این شهرستان دهلران شناسایی شده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 13 January 2021

به گزارش تباناک ایلام ؛ غلامرضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت : تعداد 313 تست پی سی آر از آغاز غربالگری محلات در این شهرستان برای شناسایی این مبتلایان انجام شده است.

وی در خصوص میزان رپید تست های انجام شده در این شهرستان گفت: تاکنون 191 رپید تست در سطح روستاها و ۲۱ رپید تست نیز در مناطق شهری این شهرستان انجام شده که 11نفر مثبت بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت دهلران گفت : از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی56درصد جمعیت شهرستان دهلران غربالگری شدند.

وی ادامه داد :10 تیم مراقبت در منزل، ۵۵ تیم مراقبت و رهگیری، ۶ تیم نظارتی و ۶۸ تیم حمایتی در قالب طرح غربالگری محلات دهلران فعالیت می کنند که تاکنون 56درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش غربالگری قرار گرفته اند.

منصوری اظهار داشت: پنج کمیته طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شامل آموزش همگانی، مراقبت و پیگیری، نظارت و پایش ،حمایتی و عملیاتی در استای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان فعالیت دارند.

سرپرست شبکه بهداشت درمان شهرستان دهلران عنوان کرد : ۱۸ پزشک، ۱۰ پرستار، ۴۴ بهورز با کمک ۳۱۴ داوطلب بسیج و هلال احمر در اجرای این طرح محله به محله شهرستان فعالیت می کنند.

منصوری یادآور شد: تاکنون در شهرستان دهلران از آغاز طرح شهید سلیمانی، 339 مورد بازدید مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی صورت گرفته و در این بازدیدها 98 مورد اخطاریه صادر و 3 مورد نیز پلمب شده است.

منصوری یادآورشد: 779 خانوار آسیب دیده از کرونا این شهرستان توسط تیم های حمایتی بسته معیشتی به دریافت کردند و بیش از 130میلیون ریال کمک نقدی نیز به افراد نیازمند پرداخت شده است.

منصوری افزود : کل نمونه گیری از ابتدای کرونا تا الان 2586نفر که از این تعداد یکهزار 338نفر مبتلا شده اند وتعداد 44نفر نیز فوت کرده اند./م

وی اظهار داشت : از 44نفر فوتی کمتر از50سال سه نفر ، بین پنجاه تا شصت سال 5 نفر و36نفر از فوتی ها بالای شصت سال بوده اند و کل تعداد بستری دربخش ایزوله در این مدت 322نفر بوده است ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار