معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: هفته گذشته میزان استفاده از ماسک در استان ۹۵ درصد بود اما طی ۲ روز گذشته این میزان بشدت کاهش یافته است که می‌تواند خطر و آسیب جدی در خصوص اوج گرفتن دوباره کرونا به همراه داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 13 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام، معروف بسطامی اظهار داشت: هفته گذشته روند کرونا در استان به سمت مطلوب شدن پیش رفت اما این موضوع به منزله پایان کرونا و سهل‌انگاری از سوی مردم نیست.

 وی با بیان اینکه امیدواریم این همراهی تا پایان ریشه‌کنی کرونا تداوم داشته باشد، افزود: تا ریشه‌کنی این ویروس فاصله داریم و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی چه بسا وضعیت استان را از آبی به سمت وضعیت بدتر سوق دهد.

بسطامی یادآور شد: نگهداری و پایداری این وضعیت بسیار حائز اهمیت است و با توجه به اینکه اقشار مختلف جامعه با شیوع کرونا متحمل هزینه‌هایی شدند، باید بیشتر از گذشته نسبت به این موضوع حساس باشند چرا که با کوچکترین غفلت همه این تلاش‌ها بی‌نتیجه خواهد ماند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام با بیان اینکه تلاش بسیاری برای رسیدن به این وضعیت صورت گرفته است، گفت: با خارج شدن از وضعیت زرد به آبی شاهد عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تجمع در اماکن عمومی از جمله بازار و پاساژها هستیم که باید مانند گذشته مورد توجه قرار گیرد.

بسطامی به کانون‌های خطر اشاره کرد و افزود: حضور در جلسات و برنامه‌های اجتماعی همچنین تجمع در آرامستان‌ها که کانون خطر هستند افزایش پیدا کرده است و باید نظارت جدی بر این موارد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه آرامستان‌ها رها شده‌اند و دستگاه های مربوطه نیز در این اماکن حضور ندارند، اضهار داشت: شهرستان‌های ایلام و مهران و بخشداری صالح‌آباد نسبت به موضوع آرامستان‌ها بی‌تفاوت بوده و ساماندهی این مراکز پرخطر باید با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام به در پیش‌رو بودن سرمای هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مبنی بر لزوم باز بودن در و پنجره در فضاهای بسته، این موضوع رعایت نمی‌شود و گردهمایی‌های خانوادگی نیز می‌تواند این موضوع را تشدید کند.

بسطامی سهل‌انگاری و عدم رعایت این موارد را تهدیدی جدی برای ماه‌های آینده عنوان کرد و یادآور شد: عومل مختلفی در تغییر وضعیت استان به وضعیت بالاتر وجود دارد و پایداری و حمایت از این وضعیت چنانچه با روند کاهشی باشد خبرهای خوبی بهمراه دارد.

وی تصریح کرد: برداشتن برخی از محدودیت‌ها، فضای جامعه را به بی‌خیالی سوق ندهد زیرا تنها با رعایت پروتکل‌ها و همراهی مردم امکان ریشه‌کنی کرونا در ماه‌های آینده وجود دارد اما همه این مسائل بمنزله پایان کرونا نیست و تصور نشود چون وضعیت خوب است دستورالعمل‌ها را رها کنیم.

بسطامی به ایام فاطمیه اشاره کرد و ضمن قدردانی از هیات‌های مذهبی و مراکز فرهنگی گفت: بر اساس مصوبات ستاد کرونا هیچگونه برنامه و جلسات عمومی در این زمینه برگزار نخواهد شد.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز اظهار داشت: وزارت آموزش پرورش بازگشایی مدارس را ابلاغ کرده است که امکان رها شدن آن وجود دارد و فرمانداران، آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی باید بر این شرایط نظارت کنند.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی نکاتی هستند که دانش‌آموزان ابتدایی در این خصوص اطلاعات کافی ندارند و می‌تواند  کانون خطر باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: استخرها و تالارها نیز از جمله اماکنی هستند که به آنها اجازه فعالیت داده شده است اما به عنوان کانون خطر باید بیشتر نظارت و کنترل شوند و بر اساس شیوه‌نامه‌ها با افراد متخلف برخورد شود.

بسطامی نصب اپلیکشین ماسک در همه دستگاه‌ها را الزامی عنوان کرد و افزود: با دستگاه‌هایی که فاقد چنین اپلیکیش‌هایی باشند، برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت وضعیت استان آبی است اما هنوز دستورالعملی برای این وضعیت ابلاغ نشده و همان دستورالعمل‌های وضعیت زرد اعمال می‌شود.

بسطامی ادامه داد: ازهفته گذشته وضعیت بستری‌ها و فوتی ها در استان به استثنای سه فوتی ۲۱ دی‌ماه روند کاهشی داشته است.

وی اضافه کرد: طرح شهید سلیمانی در سطح استان اجرا می شود و مهم‌ترین رویکرد آن پیشگیری است که به مراتب آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار