مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: تا کنون ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.
کد خبر: ۹۳۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 14 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی‌پور با بیان اینکه این جشنواره در سال های گذشته با محورهای عکس و شعر عاشورایی برگزار شد، اظهار کرد: این سوگواره در سال گذشته با محوریت « آواها و نواهای عاشورایی» با عنوان علمدار کربلا برگزار شد که با استقبال بسیار خوبی از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد و علاقه مندان به ائمه اطهار(ع) مواجه شد.

وی با بیان اینکه در امسال نیز این سوگواره با  موضوع « آواها و نواهای عاشورایی» از طریق فضای مجازی با توجه با شیوع ویروس کرونا برگزار می شود، گفت: فراخوان سوگواره ملی علمدار کربلا در ماه های گذشته از طریق فضای مجازی، شبکه های اجتماعی، رسانه ها و خبرگزاری ها در سطح کشور منتشر شده  و تا کنون بیش از ۱۵۰ اثر به دبیرخانه این سوگواره در استان ایلام ارسال شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: سوگواره ملی علمدار کربلا در سال های گذشته به میزبانی استان ایلام همزمان با اربعین حسینی و با حضور میهمانانی از حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شاعران و مداحان کشوری و استان و مسئولان ملی و استانی برگزار می شد و امسال باتوجه به شیوع ویروس منحوس کرونا این مراسم در موعد مقرر و ایام اربعین حسینی سال جاری، برگزار نشد.

چراغی‌پور گفت: با وجود  شیوع ویروس کرونا، برگزاری این سوگواره متوقف نشد و  با محوریت فضای مجازی شاهد ارسال آثار بسیاری خوبی از استان های مختلف بودیم و ما نیز تمام سعی و تلاش خودمان را با برگزاری نشست های هماهنگی  انجام دادیم تا این دوره نیز باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود.

وی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان  تا پایان امسال  برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اگر شرایط شیوع ویروس کرونا اجازه دهد این سوگواره به صورت حضوری با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد و در غیر این صورت برگزاری  مراسم اختتامیه آن  از طریق فضای مجازی  خواهد بود.

سوگواره ملی علمدار کربلا هر ساله با حمایت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام و روابط عمومی حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) برگزار می شود./ع/ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار