اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 24 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۲۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰ 13 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 24 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 24 دی بشرح زیر است:

توقیف محموله ظروف چینی در ساری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از توقیف محموله ظروف چینی قاچاق در ساری خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فروش و عرضه انواع کالای قاچاق توسط فردی در ساری، موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ ساداتی، تصریح کرد: متهم که قصد انتقال کالای قاچاق از طريق شرکتهاي حمل و نقل کالا در کنار کالاهاي مجاز ودر فرصتهاي مناسب را داشت پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کشف 5 هزار و 700 قلم انواع ظروف و بلوریجات چینی در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: ارزش کالای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان اداره صمت بالغ بر 3 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی همچنین، اظهار داشت: کالای کشف شده به سازمان اموال تمليکي استان تحويل و موضوع در دست رسیدگی است.


-------------------------------------------------


کشف لاستيک های خارجي قاچاق در ساری

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 228 حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلون ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر، گفت: در اجراي طرح سراسري مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پليس امنيت اقتصادي از حمل کالای قاچاق با یک خودروی ایسوزو از تهران به مقصد ساری باخبر شدند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه خودروی مورد نظر را حین تردد در یکی از محورهای مواصلاتی استان شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با انجام عملیات ایست و بازرسی مقطعی، خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 228 حلقه لاستیک خارجی فاقد مجوز حمل و پروانه گمرکی کشف کردند.

سرهنگ محمدپور ارزش کالای قاچاق کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ضمن توقیف خودروی مورد نظر کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل شد.

محمدپور از معرفی متهم به مرجع قضائی نیز خبر داد و در خاتمه با اشاره به عزم راسخ پليس براي برخورد با پديده قاچاق کالا به شهروندان توصيه كرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------


تاکید بر ابتکار عمل، خلاقیت و استفاده از تجهیزات در کاهش حوادث رانندگی

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در دیدار رئیس پلیس راهور استان با وی در ساری بر ابتکار عمل، خلاقیت و استفاده از تجهیزات در کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "نصرالله بیگلری" رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران روز گذشته به همراه مدیران و کارشناسان این پلیس با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ساری با "آیت الله محمدباقر محمدی لائینی" دیدار و گفت گو کرد.

در این دیدار سرهنگ بیگلری ضمن تشریح اقدامات و عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی استان در راستای کاهش و پیشگیری از حوادث رانندگی،گفت: در سطح استان مازندران 268 نقطه حادثه خیز وجود دارد که 6 نقطه آن رفع نقص شده و 50 نقطه با نصب علایم راهنمایی و رانندگی آشکار سازی شده است .

وی افزود: مبلمان شهری بدلیل فاقد خط کشی بودن و گذرگاه های پیاده نامناسب بهم ریخته است و نیاز به ترمیم و بازسازی دارد .

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مازندران با اشاره به اینکه 45 درصد از کشته شدگان در حوادث رانندگی استان را عابران پیاده تشکیل می دهند، اظهار کرد: همچنین 25 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی راکبان موتورسیکلت هستند.

سرهنگ بیگلری با اشاره به استقرار پلیس در 57 نقطه از استان مازندران در جهت کنترل تردد ها ، افزود: با توجه به لغو تمامی مجوزها و برگه تردد از شب گذشته ، گفت: با توجه به افزایش آمار شیوع بیماری کرونا اجازه تردد بر اساس کارت ملی و کسب و کار با تائید فرمانداری شهرستان ها انجام می شود.

آیت الله محمدی لائینی نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و تبریک انتصاب سرهنگ بیگلری به عنوان رئیس پلیس راهور جدید استان مازندران از کارکنان پلیس راهور استان و شهرستان ها در ارائه خدمات به شهروندان تقدیر و تشکر کرد .

وی با اشاره به اینکه استان مازندران از جمله استان های مسافر پذیر در فصول مختلف سال که هم


واره شاهد بارترافیکی بسیار زیادی است، افزود: باید با ابتکار عمل و خلاقیت و استفاده از تجهیزات بروز به ویژه نصب دوربین های کنترل هوشمند نسبت به کاهش بار ترافیکی و پیشگیری از حوادث رانندگی استفاده کرد.

وی خدمت بدون تجهیزات و امکانات با توجه به توریستی بودن استان و افزایش جمعیت شناور استان در ایام تعطیلات بهار و تابستان تا 8 برابر را بسیار سخت دانست و افزود: تجهیز محورهای مواصلاتی و معابر درونشهری به دوربین های هوشمند و رفع نقاط حادثه خیز یکی از راهکاری مهم در کاهش حوادث رانندگی است .

آیت الله لائینی یکی از نیازمندی های عمرانی استان مازندران را وجود یک اتوبان سراسری و استانی و یک ریل قطار از غرب به شرق دانست و افزود: طرح اتوبان 6 باند و یک ریل در دستور دستگاه های اجرایی استان وجود دارد که بخشی از این طرح مصوب شده است و بیشتر مسئولان به دنبال پیاده کردن آن هستند.


-------------------------------------------------


سوداگران مرگ در دام پلیس آمل

فرماندهی انتظامی شهرستان آمل از کشف 15 کیلوگرم مواد مخدر ودستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"ذات ا... رضوانی"در باره جزئیات این خبر، گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی در پی کسب خبری مبنی بر حمل و جابجایی مواد مخدر توسط یک سوداگر مرگ در این شهرسان اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز کردند.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را در حین حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری در این شهرستان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از کشف 15 کیلو گرم مواد مخدر تریاک در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و تصریح کرد: این قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ رضوانی در خاتمه، خاطرنشان کرد: طرح برخورد با فروشندگان مواد مخدر با قاطعیت ادامه دارد و شهروندان هرگونه اخبار پيرامون خريد ، فروش ، انتقال و توزيع مواد مخدر را مي توانند از طريق سامانه تلفني 110 به پلیس گزارش کنند.


-------------------------------------------------


کشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از کشف محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ غلامحسین شعبانی با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب توسط فردی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران کلانتری بخش نشتا با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم را در حین حمل چوب با یک خودروی نیسان در یکی از محورهای روستایی این شهرستان شناسایی و دستگیر کردند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی از خودروی متهم 2 تن چوب جنگلی قاچاق که از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف شد .

سرهنگ شعبانی، ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 100 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------


دستگیری سارق احشام و کابل برق در گلوگاه

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری سارق کابل برق واحشام با 8 فقره سرقت خبرداد.

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پي وقوع چند ين فقره سرقت احشام و کابل برق در شهرستان گلوگاه موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهی قرارگرفت.

سرهنگ "حسن زاده" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسي های همه جانبه سارق را شناسایی کردند.

وی، افزود: متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازجويي های انجام شده به 8 فقره سرقت کابل برق و احشام در این شهرستان معرفی کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با بيان اينکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیسی در راستا پیشگیری ازسرقت راجدی گرفته تادردام سارقان قرار نگیرید.


-------------------------------------------------


اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از کشف بیش از یک کیلو و 500 گرم مواد مخدر در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی قیصری" گفت: با هدف برخورد با ناهنجتری های اجتماعی و جلب رضایت شهروندان، طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در سطح حوزه استحفاظي طي 48 ساعت گذشته به اجرا در آمد.

وي با اشاره به دستگيري 21 معتاد متجاهر و عامل افیونی در اجراي اين طرح، افزود: از متهمان بیش از یک کیلو 500 گرم مواد مخدر و 467عد قرص غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ قیصری از دستگیری 3 سارق منزل و اماکن خصوصی و کشف 6 فقره سرقت در این طرح نیز خبر داد و اظهار داشت: در این عملیات 4 دستگاه دوچرخه و مقادیر قابل توجهی اقلام سرقتی منزل کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در پایان تاکید کرد: اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی در اولویت کار پلیس قرار دارد و به صورت مستمر اجرا می شود و با خاطیان به طور جدی برخورد خواهد شد.


-------------------------------------------------


کشف یک تن چوب جنگلي قاچاق در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه ، از کشف یک تن چوب جنگلي قاچاق از یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ عبدالله اکبری با اعلام اين خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه ، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از محل دپوی چوب توسط وی یک تن چوب جنگلی کشف شد .

سرهنگ اکبری در ادامه اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------


کشف 12 فقره سرقت در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از کشف 12 فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "قاسم محمدی" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

وی، تصریح کرد: در اجرای این طرح، پس از هماهنگی های قضائی ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای در حوزه استحفاظی خود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر با بیان این که متهمان در بازجویی به عمل آمده در مجموع به 12 فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: در این طرح ضمن کشف 2 موتور سیکلت سرقتی مقادیر قابل توجهی کابل برق و اموال سرقتی نیز کشف شد.

سرهنگ محمدی در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه بی نظمی و یا رفتار مشکوک از سوی افراد معلوم الحال و فرصت طلب موضوع را از طریق سامانه 110 به نیروی انتظامی اطلاع دهند.


-------------------------------------------------


دستگیری سارقان اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسايي و دستگيري سارق اماکن خصوصی با 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر علی صفر پور در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی،ساختمان های نیمه کاره و منازل روستایی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی بخش دودانگه قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای ساکن یکی از شهرستان های همجوتر در این ارتباط شدند.

سرهنگ صفرپور، افزود: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان طی یک ماه گذشته اعتراف کردند و در بازدید از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی شامل، تجهیزات و لوازم ساختمانی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان در ادامه اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست: ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.


-------------------------------------------------


کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف 5 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "ناصر علی صفر پور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچا

masoud pashna, [۱۳.۰۱.۲۱ ۱۷:۳۷]
ق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران پاسگاه انتظامی هولار این فرماندهی در مسیر حوزه استحفاظي به 2 خودروی نیسان حامل چوب مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و رانندگان آن را دستگیر کردند .

وی، خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از خودروی متهمان در مجموع 5 تن چوب جنگلی قاچاق که به صورت غير قانوني از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ صفرپور، همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار