رییس هیات اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح؛
رییس هیات اعزامی ستاد کل نیروهای مسلح و مدیر موسسه شهید تهرانی مقدم گفت: استقرار، استقلال و صدور نظام بر پایه و اساس خون شهداست.
کد خبر: ۹۳۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 14 January 2021

به گزارش تابناک ایلام، حجت الاسلام حمیدرضا قنبری با اشاره به حضور کشورهای مختلف در جنگ علیه نظام نوپای اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ حسینی(ع) است و دشمنان که فرهنگ و تاریخ و شجاعت ما را نمی پذیرفتند برعلیه نظام نوپای اسلامی، رژیم بعث را تجهیز کردند.

وی حاکمیت جمهوری اسلامی را نشات گرفته از کتاب خدا و ائمه و مبتنی بر عدالت دانست و اظهار داشت: حضرت امام راحل برای نجات بشریت در زمان خود، نظام اسلامی را که برگفته از نهضت آزادی خواهی امام حسین (ع) است، بنا کرد.

مدیر موسسه شهید تهرانی مقدم گفت: دشمن با اساس حاکمیت ما مشکل داشت و به همین دلیل علیه ما وارد جنگ شد و جنگ را از زمین و هوا و دریا شروع کردند.

وی به رشادت های مرزداران ایران اسلامی و استان ایلام و بویژه شهرستان مرزی دهلران در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مرزداران و عشایر در استان ایلام همزمان با جنگ تحمیل خانه و کاشانه خود را ترک نکردند و در خط مقدم جبهه ماندند و انقلاب و اسلام را یاری و شهدای بسیاری تقدیم کردند.

قنبری مردم استان ایلام را مردمی ولایت مدار و در مسیر شهدا و آرمانهای شهدا دانست و گفت: به واسطه آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها و تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران امروز استان ایلام دروازه عتبات عالیات و پل ارتباطی عاشق با معشوق است و مردم از اقصی نقاط کشور مرز ایلام را برای زیارت عتبات عالیات انتخاب می کنند.

وی صدور فرهنگ و اسلام ناب را از اهداف بزرگ نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز جبهه مقاومت که حاصل فرهنگ قرآنی است در مقابل اسرائیل، دشمنان و بدعت گذاران در دین و ایجاد کنندگان تفکر داعشی ایستاده است.

مدیر موسسه شهید تهرانی مقدم استان ایلام را استانی ولایت مدار و شهید پرور دانست و افزود: امروز همه ما جمع شده ایم که یاد و خاطره شهدا و ایثارگران این شهرستان را گرامی بداریم و از همه شما مرزدارن غیور قدردانی کنیم.

فرماندار دهلران هم با اشاره به سوابق دهلران در دفاع مقدس گفت: این شهرستان مرزی در هشت سال دفاع مقدس شاهد هشت عملیات بود که تقدیم ۳۰۰ شهید، ۴۰ آزاده سرافراز و یکهزار و ۵۰ ایثارگر از اسناد افتخار آن هستند.

مجید عسگری گفت: امروز بواسطه مشارکت نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی و همراهی مردم امنیت پایدار در ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک این شهرستان با کشور عراق برقرار است.

وی به خدمات و اقدامات دولت در این شهرستان مرزی با توجه به ظرفیت های آن اشاره کرد و افزود: احیای اراضی کشاورزی دشت های ایلام و خوزستان که ۵۰ هزار هکتار آن در استان ایلام قرار دارد موجب رونق کار و تولید برای مردم مرزدار شده است.

فرماندار دهلران به حمایت دولت از روستاهای با شعاع ۲۰ کیلومتر از مرز اشاره و گفت: مرحله اول منابع حاصل از فروش نفت به حساب سرپرستان این خانوارها واریز شده و این نشان از اهمیت دولت به مرزدارن است.

عسگری افزود: در آینده با بهره برداری از پروژه های نفت و گاز در منطقه شاهد رونق بیش از پیش شهرستان خواهیم بود.

امام جمعه دهلران هم گفت: مردم مرزدار دهلران در دفاع مقدس جانانه ایستادگی کردند و هشت سال دفاع مقدس را با افتخار پشت سرگذاشتند و امروز لایق بهترین خدمات هستند.

حجت الاسلام سید محسن موسوی به رشادت های مردم دهلران در دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: رسانه ملی باید این رشادت ها را به کشور معرفی کند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار