از این منظر است که تغییر در نگاه مردم به مقوله نمایندگی و تنظیم سطح انتظارات آنان  از وکلایشان در مجلس در راستای کمک به نمایندگان برای ورود به مسائل بزرگ و مطالبات عمومی بعنوان یک ضرورت مهم احساس می شود .از این جهت شکل گیری مطالبه اخیر در بین مردم استان را می توان  زیر بنای تغییر مدنظر در نگاه مردم وانتظارات آنان از نمایندگان نام نهاد.
کد خبر: ۹۳۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 16 January 2021

تابناک ایلام ::یکی از مهمترین خبرهایی که روزهای اخیر فضای رسانه ای ومجازی استان ایلام را تحت تاثیر خود قرار داد ،موافقت وزیر نفت با استقرار دفتر نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام بود. موضوعی مهم که به دلیل قرار گرفتن بیش از 90درصد منابع انرژی غرب کشور در استان از سالها پیش به عنوان یک مطالبه مهم عمومی در دستورکار نمایندگان ،نخبگان ،مسئولین ورسانه های استان قرار گرفت .

دو روز پیش وبه دنبال مطالبه گری مسئولین ،نمایندگان استان در مجلس یازدهم ،درخواست کمیسیون انرژی وبا پیگیری و طرح سوال از سوی سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی استان در مجلس و موافقت وزیر ،امیدها برای تحقق این مطالبه عمومی مردم استان تاحدودی پررنگ شد .

هرچند در ادامه راه ممکن است پرونده استقرار یا استقلال شرکت نفت وگاز بدلیل ضرورت تصویب قانونی  ایجاد یک ساختار جدید اداری در استان با موانعی روبرو شود ،اما به هرحال ضمن پاسداشت تلاش وپیگیری های مسئولین استان خاصه نمایندگان فعلی ایلام در مجلس شورای اسلامی و تجلیل از سماجت ها وپیگیری های مصرانه ودلسوزانه سارا فلاحی باید مراقبت نمود تا کسب نتیجه دلخواه ،وحدت ،تعامل ،هم افزایی و همراهی مسئولین ،نمایندگان ورسانه ها همچنان حفظ شود .

مداقه در نحوه مطالبه گری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که بر بستر یک مطالبه عمومی و مردمی در استان شکل گرفت حاوی یک نکته مهمی است .نکته ای که از آن می توان بعنوان یک نقشه راه برای قوام بخشی به انتظارات مردمی از نمایندگان استان از یک سو و قرار گرفتن نمایندگان بر ریل وظایف و اختیارات قانونی نام برد .و این  نکته در ادامه راه می تواند  بعنوان یک ره آورد ارزشمند برای نمایندگان مردم  در دوره های آتی قلمداد شود.

بررسی شیوه تبلیغات ،نماینده گزینی و انتظارات مردم استان از نمایندگان در ادوار گذشته و پرداختن نمایندگان به وظایفی در تضاد وتباین با اختیارات ووظایف قانونی اشان، نمایانگر تاثیر منفی این وضعیت بر روند مطالبه گری عمومی وتحقق خواسته های مهم استان بدلیل وقت اتلاف وقت وانرژی نمایندگان برای پیگیری خواسته ها وانتظارات خارج از وظایف بخشی از مردم است ،موضوعی که توانسته است تا حدود زیادی پیگیری طرح های کلان وعام والمنفعه را به حاشیه براند.

از این منظر است که تغییر در نگاه مردم به مقوله نمایندگی و تنظیم سطح انتظارات آنان  از وکلایشان در مجلس در راستای کمک به نمایندگان برای ورود به مسائل بزرگ و مطالبات عمومی بعنوان یک ضرورت مهم احساس می شود .از این جهت شکل گیری مطالبه اخیر در بین مردم استان را می توان  زیر بنای تغییر مدنظر در نگاه مردم وانتظارات آنان از نمایندگان نام نهاد.

بدون شک شکل گیری مطالبه گری عمومی در بین مردم و جهت دهی آن از سوی رسانه ها وفعالین مجازی نه تنها می تواند تغییر جدی در انتظارات مردم از نمایندگان ایجاد نماید ،بلکه مانع از آن خواهد شد تا نمایندگان مردم پای خود را از دایره وظایف قانونی خارج نموده وبه جای پرداختن به وظایف قانونی خود  مسیری را در پیش گیرند که با وظایف واختیارات قانونی آنها در تضاد باشد.

از اینرو باید تمرکز مردم ،مسئولین ،نخبگان ورسانه ها بر خواسته منطقی وبه حق مردم استان یعنی استقلال دفتر نفت وگاز  وپیگیری آن از سوی نمایندگان استان در مجلس را نقشه راهی برای تغییر نگاهها و انتظارات آنان از نمایندگان و قرار دادن وکلای مردم در چارچوب وظایف قانونی نمایندگی تلقی کرد .موضوع مهمی که می تواند در میان مدت راه را برای رفع کاستی ها و مشکلات کلان هموار واستان را یک گام به توسعه نزدیک تر نماید.

مخاطب فرهیخته: لطفا نظر خود را در خصوص موضوع در قسمت نظرات پایین صفحه با ما در میان بگذارید

بیشتر بخوانید

سماجت ساراو پیگیریهای استاندار، پایان بخش یک اجحاف

نمایندگان ایلام مراقب وعده های فرسایشی زنگنه باشند

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار