معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: درصد موفقیت بهبودی معتادان در مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۳۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 16 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر فاطمه رضوان مدنی روز شنبه در نشست بررسی و برنامه ریزی ایجاد مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ایلام افزود: راه اندازی این مراکز از سال ۹۸ در دستور کار بهزیستی قرار گرفته و تا کنون در شش استان کشور افتتاح شده است.  وی ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان را به عنوان یکی از مراکز جدید بهزیستی که نقش مهمی در تاثیرگذاری عدم بازگشت معتادان به مصرف مواد را دارند مهم دانست. 

وی اظهار کرد: طی بررسی مطالعات و اقدامات ۲۰ سال اخیر در بهزیستی کشور این مساله مورد تاکید قرار گرفت که راهکاری برای افزایش درصد بهبودی و پیشگیری از شکست درمان بکارگیری شود که در این زمینه ایجاد مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در دستور کار قرار گرفت.  وی گفت: در گذشته درمان معتادان بدون توجه به نوع مصرف مواد فرد و علت اعتیاد با بهره گیری از یک شیوه درمانی انجام می شد که درصد موفقیت ان بین پنج تا ۱۰ درصد بود.

  وی اظهار کرد: این در حالی است که با ایجاد این مراکز و درمان تخصصی تر فرد معتاد با توجه به ماده مصرفی انها و همکاری خانواده، پزشک، روانشناس، مددکار و مدیر مرکز درصد موفقیت بهبودی به ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افتتاح ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن در کشور  رضوان مدنی با ذکر اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته ۲۳ مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان نیمه اول بهمن ماه در کشور ایجاد می شود افزود: با احتساب این مراکز جدید که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رییس سازمان بهزیستی کشور افتتاح خواهد شد کل مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان کشور به ۲۹ مرکز افزایش خواهد یافت. 

وی در خصوص فعالیت این مراکز گفت: طول درمان فرد معتاد در این مراکز به مدت یکسال بوده و در طول این مدت افراد پذیرش شده تحت درمان تخصصی، خدمات روانشناسی، پزشکی، آموزش های شغلی و غیره قرار خواهند گرفت. 

معاون سازمان بهزیستی کشور با ذکر اینکه در کنار درمان این افراد خانواده های آنان نیز اموزش های لازم را کسب می کنند، افزود: اموزشهای ارایه شده به معتادان و خانواده های آنان در این مراکز تا یکسال خواهد بود.  وی بیان کرد: همچنین در صورت اشتغال بهبود یافتگان به هریک از این افراد ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یا درصورتیکه فردی به عنوان کارفرما زمینه اشتغال ۴۰ نفر از این افراد را فراهم کند ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با بهره چهار درصد پرداخت خواهد شد.. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار