با رایزنی استاندار؛
️روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: بالگرد دانشگاه که قرار بود بدلیل بدهی بازپس گرفته شود با پیگیری های قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در این استان می ماند.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 17 January 2021

به گزارش تابناک  ایلام، پس از درج گزارشی در فضای مجازی، استاندار ایلام موضوع را در دستور کار قرار داد.

سلیمانی دشتکی در تماس با دکتر کولیوند رییس اورژانس کشور در خصوص تثبیت بالگرد استان ایلام رایزنی کرد.

استاندار ایلام با تشریح شرایط و وضعیت این استان، نیاز به ارائه خدمت بالگرد را ضروری دانست.

دکتر کولیوند در پاسخ به مطالبه سلیمانی دشتکی قول داد بالگرد در ایلام بماند.

عصر امروز خبری در فضای مجازی مبنی بر بازپس گرفتن بالگرد اورژانس منتشر شد که بر اساس آن، بدلیل بدهکاری پنج میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بالگرد اختصاص داده شده،  قرار است وزارت بهداشت بجای بدهی خود بالگرد استان ایلام را بازپس گیرد.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در جوابیه ای اعلام کرد: این دانشگاه نه تنها استان را از داشتن بالگرد اورژانس هوایی محروم نخواهد کرد بلکه تلاش می‌کند همچنان در ردیف دانشگاه های علوم پزشکی برتر کشور قرار گیرد. 

متن جوابیه دانشگاه علوم پزشکی ایلام که نسخه ای از آن در اختیار خبرگزاری ایرنا قرار گرفته، به شرح زیر است:

به استحضار می رساند که تمامی بالگردهای اورژانس هوایی وزارت بهداشت زیر نظر شرکت مرکزی به نام "آوای سلامت" فعالیت می‌کنند و دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای بالگرد اورژانس هوایی به صورت ماهانه مبالغی به این شرکت جهت خدمات پروازی و هزینه‌های مربوطه از جمله تعمیر و نگهداری و غیره پرداخت می‌کنند.

با توجه به شیوع کرونا در کشور و کاهش مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستان ها، رکودی چشمگیر در درآمدهای اختصاصی حوزه درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور پدید آمده که دانشگاه علوم پزشکی ایلام از این قاعده مستثنی نیست.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام یکی از دانشگاه های برتر کشور در زمینه استفاده و بهره‌گیری از بالگرد اورژانس هوایی بوده و به لحاظ تعداد دفعات پرواز، انتقال بیماران و مصدومین از طریق این بالگرد، چهارمین دانشگاه برتر کشور می‌باشد.

ناگفته نماند که این تعداد بالای پرواز بالگرد در استان و اعزام و انتقال بیماران و مصدومین، گرچه برای بیماران و مصدومین کاملا رایگان است اما برای دانشگاه علوم پزشکی ایلام ماهانه هشت میلیارد ریال هزینه دارد که قاعدتا باید از درآمدهای اختصاصی دانشگاه پرداخت شود.

همانطور که در سطرهای فوق به آن اشاره شد، کاهش چشمگیر مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستان ها سبب شده که درآمدهای اختصاصی دانشگاه به حداقل ممکن برسد و همین میزان اندک درآمد اختصاصی نیز باید به گونه‌ای مدیریت شود که سایر برنامه‌های دانشگاه برای خدمت به مردم در حوزه های مختلف تحت تاثیر آن قرار نگیرد.

لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور به دلیل کاهش مراجعه بیماران غیر کرونایی به بیمارستان ها و کاهش درآمدهای اختصاصی به شرکت آوای سلامت بدهکارند و این شرکت نیز برای دریافت مطالبات خود دانشگاه ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

در خصوص بدهی‌های مربوط به شرکت آوای سلامت در استان ایلام، ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ و همه جانبه استاندار پرتلاش استان از دانشگاه، خوشبختانه این مطالبات تا پایان مردادماه پرداخت شده و مبلغی از مابقی بدهی نیز ظرف همین هفته پرداخت خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک نیز طبق اظهار نظر مسوولان، دانشگاه تمام بدهی‌های این شرکت پرداخت خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار