مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: با اعتبارتخصیص یافته به مبلغ ۸۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، سایت موزه شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره شهر سامان‌دهی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 17 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: با اعتبارتخصیص یافته به مبلغ ۸۰۰میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، سایت موزه شهر تاریخی سیمره واقع در شهرستان دره شهر سامان‌دهی می‌شود.

او افزود: عملیات سامان‌دهی سایت موزه شامل بهسازی مسیر‌های گردشگری واقع در محدوده شهر تاریخی سیمره با استفاده از مصالح بومی و سنتی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: شهر تاریخی سیمره از بزرگترین محوطه‌های تاریخی استان است که در دل خود بنا‌های تاریخی فراوانی جای داده است، به منظور جذب بیشتر گردشگران در این شهر تاریخی نخستین سایت موزه استان راه اندازی شده است.

شنبه‌زاده گفت: بهترین کار در استان ایجاد این سایت موزه است که هم‌وطنان برای ایام نوروز از شهر تاریخی سیمره، بنای موسوم به مسجد و اشیای که به دست آمده از نزدیک ببینند.

او ادامه داد: سیمره جزو نخستین آثار تاریخی ثبت شده استان ایلام در آثار ملی است، محوطه تاریخی این شهر طبق مطالعات و کاوش‌های انجام گرفته مربوط به قرون اولیه اسلامی است./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار