مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام ؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: هم اکنون میزان اراضی جنگلی طبیعی و دست کاشت استان ایلام ۷۱۰ هزار هکتار است که طبق برنامه های افق ۱۴۰۰ باید ۳۰ هزار هکتار به اراضی جنگلی استان ایلام اضافه شود در حالی که هم اکنون استان ایلام ۷۰ هزار هکتار بیشتر از این برنامه کاشت جنگل داشته و حتی به افق ۱۴۰۴ کشور رسیده است.
کد خبر: ۹۳۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 17 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛رضا احمدی افزود: باتوجه به اینکه در استان ایلام همراه با اولین بارندگی در مهرماه کاشت نهال شروع و تا فروردین ماه سال بعد این روند ادامه دارد، بنابراین هرسال به وسعت اراضی جنکلی و نهال کاری در اراضی ملی استان افزوده می شود.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام یادآور شد: استان ایلام یکی از اصلی ترین و مهمترین قطب های تولید نهال از لحاظ کمی و کیفی کشور است و در اراضی ملی استان با مرغوب ترین و باکیفیت ترین نهال های تولیدی استان، متناسب با هر اقلیم و شرایط جغرافیایی مناطق کاشت می شوند.

احمدی اضافه کرد: تولید نهال از بذرهای درختان بومی استان انجام می گیرد و برای این منظور درختانی انتخاب می شوند که از لحاظ ژنتیکی و سلامت از گونه های مرغوب، کم آب بر، مقاوم در برابر تنش های محیطی و ژنتیکی و آفات باشند.

وی تاکید کرد: سالانه بش از پنج میلیون اصله نهال در نهالستان های گرمسیری و سردسیری استان ایلام تولید می شود و به صورت رایگان در اختیار گروه ها، انجمن های مردم نهاد، ادارات و اقشار مختلفی که قصد مشارکت در نهال کاری دارند، قرار می گیرد.

احمدی افزود: با انعقاد قراردادها و تفاهم نامه هایی با جوامع محلی، ورزشکاران، انجمن های مردم نهاد و سایر گروه ها، نهال هایی که کاشته می شوند به مدت ۲ سال توسط این اقشار مراقبت و نگهداری اولیه می شوند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار