نشست هماهنگی برگزاری جشنواره روایت ایلام به زبان انگلیسی در جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 19 January 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدغلامرضا حسینی، رئیس جهاددانشگاهی ایلام، در این نشست، اظهار کرد: ایلام دارای پتانسیل‌های ناب گردشگری است و وجود بیشترین مرز مشترک به طول بیش از 420 کیلومتر مرز مشترک اهمیت این پتانسیل‌ها را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما دانشگاهیان این است که علمی تر و عالمانه تر به این ظرفیت‌ها نگاه کنیم، تصریح کرد: جایگاه دهم ایران در زمینه توریسم در منطقه خاورمیانه و رتبه 97 جهانی در دنیا، با این همه ظرفیت گردشگری مناسب نیست.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام گفت: اولین دوره این جشنواره معرفی ایلام به زبان انگلیسی خواهد بود اما در دوره‌های آینده زبان‌های دیگر نیز به این جشنواره اضافه خواهد شد و قصد داریم ایلام را با زبان‌های گوناگون با استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی از جمله رویداد بزرگ اربعین به جهان معرفی کنیم.

«زکیه کرمی» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز، با استقبال از برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در انجام این جشنواره این اداره کل با تمام توان ورود خواهد کرد.

وی با اشاره به پتانسیل‌های گردشگری استان در زمینه‌های گردشگری و صنایع دستی، گفت: این روزها گردشگری ماجراجویانه مورد توجه قرارگرفته و امیدواریم در قالب جشنواره‌ها نیز به آن پرداخته شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن قدردانی از ابتکار جهاددانشگاهی استان، گفت: این جشنواره ایلام را بیش از پیش به جهان معرفی خواهد کرد.

«یونس قیطانی» معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز، با قدردانی از فعالیت‌های انجام گرفته در جهاددانشگاهی ، گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی با ظرفیت بزرگ انجمن‌های هنری آماده نقش آفرینی در این رودیداد است.

وی گفت: در انجام این جشنواره بسیاری از دستگاه‌های اجرایی باید پای کار باشند تا این فعالیت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

«الهام فرجی» عضو شورای سیاستگذاری این جشنواره نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره ، گفت: اگر استان ایلام را به زبان‌های مختلف و از جمله انگلیسی معرفی کنیم می‌توانیم بگوییم که قدر داشته ها و ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی استان را دانسته ایم.

مهندس «صادق صفربیگی» مدیرعامل شرکت کیان نور زاگرس و رئیس سابق نظام صنفی رایانه استان، نیز گفت: برگزاری چنین رویداد فرهنگی در ایام شیوع کرونا حرکتی بزرگ و ماندگار است و سایت این جشنواره به زودی رونمایی خواهد شد.

«مجید موسی‌نژاد» نماینده اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز برای نقش آفرینی این اداره کل ، در برگزاری هرچه بهتر این جشنواره اعلام آمادگی کرد.

فراخوان جشنواره «روایت ایلام به زبان انگلیسی» به زودی منتشر خواهد شد./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار