معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ایلام گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور آنان در این شرایط کرونا وجود ندارد و آموزش و پرورش وظیفه دارد در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۹۳۳۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 20 January 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی در قرارگاه استانی کرونا اظهار داشت: مدیران و مسوولان استان نیز در ایام دهه فجر نباید به شهرستان‌ها سفر داشته باشند و برای هر برنامه و جلسه‌ای مجوز ستاد استانی باید اخذ شود.

وی تاکید کرد: مردم به رفتار مسوولان توجه دارند و اگر آن‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند مردم نیز رعایت نخواهند کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی لازم برای رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک توسط همه گروه‌ها و مردم رعایت باید توسط صدا و سیما و رسانه‌ها انجام شود.

حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است

معاون استاندار ایلام گفت: حضور دانش‌آموزان در مدارس اختیاری است و هیچ اجباری برای حضور آنان در این شرایط کرونا وجود ندارد و آموزش و پرورش وظیفه دارد در این زمینه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.

بسطامی از مسوولان آموزش و پرورش استان خواست: نحوه فعالیت‌ها را برای اعضای قرارگاه تبیین و گزارشی از روند فعالیت مدارس و مراکز آموزشی استان ارایه کنند.

وی افزود: حضور دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های زیر ۵۰ نفر مورد تایید است ولی باید فضای مورد استفاده با فاصله بالای ۱.۵ متر بین دانش‌آموزان در مدارس رعایت شود.

وی تاکید کرد: مدیران مدارس باید در صورت حضور دانش‌آموزان به بحث فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، مواد ضدعفونی کننده، فضای مناسب و تهویه فضای مورد استفاده در مدارس توجه کنند.

وی همچنین از رسانه ها خواست: در خصوص فرهنگ‌سازی و اقناع مردم در بحث زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی همچنان تلاش کنند.

معاون استاندار ایلام گفت: آزمون دانشگاه‌ها به صورت حضوری برگزار نمی‌شود و باید بر اساس پروتکل‌ها، آزمون‌های پایان ترم به صورت مجازی برگزار شود.

بسطامی بر ضرورت راه‌اندازی نرم‌افزار تلفن همراه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: طرح شهید سلیمانی به عنوان یک طرح موفق در شرایط فعلی باید ادامه یابد و همه مدیران برای اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

وی همچنین از فرمانداران خواست: شیوه‌نامه‌هایی را که برای اجرای پروتکل‌ها ارائه می‌شود رعایت و بر اجرای آنها توسط ادارات نظارت کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار