تکفارس: اگر به بازار گوشی‌های اندرویدی در سال ۲۰۲۰ نگاه کنید متوجه خواهید شد که فقط چند نوآوری در عرصه تولید گوشی به چشم می‌خورد. سامسونگ نیز در این میان فقط توانسته گوشی تاشو گلکسی Z فلیپ ۲ را به عنوان یک نوآوری در حوزه گوشی های هوشمند به نمایش بگذارد.
کد خبر: ۹۳۴۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵ 22 January 2021
Magsafe

به گزارش تابناک سمنان سامسونگ طی دو سال گذشته خلاقیت خود را با تولید سری گلکسی فولد محک زد اما علی‌رغم فاجعه‌ای که برای محافظ نمایشگر آن و غیرقابل‌جابجایی بودن آن رخ داد، این شرکت از بهبود و توسعه این گوشی دست بر نداشت. به‌ نظر می‌رسد گلکسی Z فولد ۲ کاملا متفاوت با نسل نخست آن است و گرچه این نوع فناوری شگفت‌انگیز محسوب می‌شود، اما همچنان سیستم عامل اندروید برای این گوشی بهینه نشده است.

در آن سوی داستان، اپل توانست دستگاهی با نام مگ سیف (MagSafe) را تولید و عرضه کند؛ هرچند به ‌همان روشی که از آن انتظار می‌رفت. شارژر بی‌سیم مگ سیف Duo و مگ سیف جایگزین ایرپاور (که زمانی قرار بود عرضه شود) هستند. اختراع جدید اپل توانست لوازم جانبی زیادی را برای این گوشی در بر بگیرد. اپل به‌ جای اعتماد به سازندگان و تولیدکنندگان شخص ثالث، خود کنترل امور را به‌ دست گرفت و با نوآوری، مگ‌ سیف را تولید کرد. از کیف پول مگ‌ سیف که در پشت تلفن همراه ظاهر می‌شود گرفته تا شارژر اتومبیل بلکین مگ‌سیف (Belkin Magsafe) و حتی قاب‌های مخصوص که همه این‌ها تجربه جدید و راحتی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

حال اگر سامسونگ از ساخت سینک هوشمند با ویژگی‌های متفاوت و سخت‌افزارهای نسل بعدی دست بردارد، شاید بتواند چیز خاصی برای گوشی‌های هوشمند تولید کند. البته در حال حاضر سامسونگ شارژرهای بی‌سیم و لوازم جانبی متفاوتی را تولید می‌کند، اما هیچ‌کدام مثل مگ‌ سیف نیستند.

این‌ که قادر باشید در هر بار گذاشتن آیفون خود روی مگ‌ سیف بدون خطا عمل کنید، نشان از طراحی خوب و حساب‌شده مگ‌ سیف دارد که نکته بسیار حائز اهمیتی است. در واقع، نیاز نیست که بعد از هر بار قرار دادن گوشی خود روی مگ‌ سیف نگران نحوه قرارگیری و زاویه گوشی باشید؛ زیرا هر بار، گوشی شما جای درستی قرار خواهد گرفت. همچنین بودن یا نبودن قاب و کیف پول پشت گوشی آیفون نیز در شارژ آن تاثیری نخواهد داشت.

با نگاه به سال ۲۰۲۱ میلادی و عرضه گلکسی S21 سامسونگ، به‌ نظر می‌رسد حتی حالا هم برای عرضه رقیب مگ‌ سیف دیر است. البته سامسونگ قبلاً هم نشان داده است که با معرفی محصولات جدید می‌تواند مصرف‌کنندگان زیادی را به خود جذب کند.

سوال دیگری که مطرح می‌شود این است که چرا سامسونگ؟ باید گفت زیرا سامسونگ بزرگترین بازیگر اندرویدی است و تصمیمات آن اهمیت زیادی بر دنیای تکنولوژی و خصوصاً گوشی های هوشمند خواهد داشت. سامسونگ با دارا بودن ثروت زیاد، تکنولوژی پیشرفته و همچنین بخش تحقیق و توسعه بسیار بزرگ و قوی، می‌تواند تفاوت‌های زیادی را در سال ۲۰۲۱ ایجاد کند.

سامسونگ باید چه کاری انجام دهد؟

حالا که در مورد رقیب مگ‌ سیف صحبت کردیم باید ببینیم چه گزینه‌هایی روی میز است. البته سامسونگ همین حالا هم شارژرهای بی‌سیم فراوانی را تولید می‌کند اما با حذف درگاه شارژر در آینده‌ای نزدیک، شارژرهای بی‌سیم هم نیاز به تغییراتی خواهند داشت.

شاید سامسونگ بتواند به بازار شوک وارد کرده و محصول جدیدی را عرضه کند و همانند بخش تبلت، در این بخش هم بهترین باشد. شاید تعجب کرده باشید ولی ظاهراً که همینطور است، سامسونگ بهترین تبلت‌های اندرویدی را تولید می‌کند و رقبایش حتی به گرد پای آن هم نمی‌رسند، اما با حذف احتمالی خط تولید گلکسی نوت، جا برای تولید محصول جدید باز خواهد شد.

Padfone

شاید سامسونگ نیازمند تولید گوشی هوشمندی مانند ایسوس پدفون ایکس (عرضه شده در سال ۲۰۱۴) است که هم تبلت بود و هم گوشی؛ البته این دستگاه اصلاً فروش خوبی در بازار نداشت. این‌ که بتوان تبلت را به گوشی هوشمند و بالعکس تبدیل کرد، رویایی است که شاید در آینده‌ای نزدیک با نمایشگرهای رول‌شونده به حقیقت بپیوندد. ساخت چنین محصولی نیازمند خط تولید جدیدی است که شاید فعلاً فقط سامسونگ بتواند از پس تولید آن برآید. از آنجایی که گوشی‌ های هوشمند جدید به‌ قدری قدرتمند هستند که خرید آن‌ها ارزنده‌تر از خرید تبلت و یا لپ‌ تاپ است و همچنین این غول کره‌ای استاد ساخت محصولات الکترونیکی با فناوری جدید است، ساخت چنین دستگاهی دور از ذهن نباشد.

Samsung

همچنین مطمئناً سامسونگ با بخش تحقیق و توسعه خود به‌ دنبال ساخت چنین دستگاهی (تصویر بالا) خواهد رفت و مانند این خواهد بود که به گلکسی تب S7 و یا گلکسی S21 کصفحه کلید یبورد اضافه کنیم، نتیجه می‌شود یک گوشی یا تبلتی همه‌ چی تمام. رابط‌ کاربری نیز می‌تواند چیزی بین OneUI و Dex سامسونگ باشد. همچنین وجود چنین دستگاهی باریک‌تر از تبلت یا پدفون ایکس است. به‌ همین دلیل، وجود قلم S-Pen می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای افزایش کارایی این دستگاه شود.

به‌ هر روی، می‌توان این گزینه‌ها را برای سامسونگ درن ظر داشت ولی باید منتظر ماند و دید که این شرکت در سال ۲۰۲۱ چه نوآوری‌ای را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد تا بتواند چهره جدیدی برای بازار گوشی های هوشمند خود شکل دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار