مدیرکل استاندارد ایلام بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 5پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی در استان ایلام صادر شده است.
کد خبر: ۹۳۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴ 23 January 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛مهناز همتی گفت: گوجه فرنگی، انگور یاقوتی، خیار و نخود سبز از جمله محصولاتی بوده اند که برای آنها پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها صادر شده است.

همتی  افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و استاندارد به شکل دوره ای از مزارع و باغات بازدید و اقدام به نمونه برداری محصول می کنند و پس از نداشتن نقص و ایراد در حوزه حد مجاز سموم دفع آفات، فلزات سنگین و نیترات به محصول مربوطه پروانه حد مجاز آلاینده ها ارائه می شود.

وی  تصریح کرد: تولید محصولات دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها با نظارت کلینیک های گیاهپزشکی به عنوان مدیر کنترل کیفیت و شرکت های بازرسی از محصولات کشاورزی انجام می شود.

مهناز همتی با بیان اینکه فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع موجب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، ارتقای سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور خواهد شد، تصریح کرد: پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها از سوی سازمان ملی استاندارد و با همکاری وزارت جهاد کشاورزی با هدف استقرار سیستم کنترل کیفیت در اراضی کشاورزی و تولید محصولات فاقد باقی مانده سموم و دیگر آلاینده صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار