طی روز گذشته دو خبر با مضمون دیدار رییس مجمع نمایندگان استان با وزیر صمت و نیز مدیرعامل بانک کشاورزی استان مبنی بر راه اندازی و احداث کارخانه جات مرتبط با ظرفیت های منطقه نوید بخش رونق در این حوزه انتخابیه را دارد.
کد خبر: ۹۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 25 January 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی ::امروزه یکی از شاخصهای توسعه یافتگی برخورداری از صنعت و وجود کارخانه جات تولیدی و صنایع تبدیلی است.

جاییکه فراورده های خامی بدون واسطه و در کمترین زمان ممکن به کارخانه رسیده و تبدیل به مواد مصرفی شوند ، به گونه ای که در تولید خودکفا و اشتغال پایدار را در پی دارد.

زندگی سنتی بر پایه کشاورزی و دامداری همواره ما را از صنعتی شدن دور کرده و کم توجهی مسئولان نسبت به این مقوله ره آوردی جز فقر، بیکاری، محرومیت و مهاجرت علیرغم برخورداری از منابع سرشار و ظرفیت های بلقوه نداشته است.

بطوریکه رشد صنعت در ایلام لاک پشتی بوده و در بعضی شهرستان ها حتی از کوچکترین کارگاه های تولیدی خبری نیست.

طی روز گذشته دو خبر با مضمون دیدار رییس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت و نیز مدیرعامل بانک کشاورزی استان مبنی بر راه اندازی و احداث کارخانه جات مرتبط با ظرفیت های منطقه نوید بخش رونق در این حوزه انتخابیه را دارد.

رایزنی با وزیر صمت در خصوص رفع مشکل کارخانه "استیل کرد" دره شهر و قرار گرفتن آن در مدار تولید که هم در ایجاد اشتغال و هم با صادرات فراورده های آن در ارز آوری نقش اساسی دارد و نیز استفاده از ظرفیت سازمان توسعه و نوسازی صنایع در خصوص احداث کارخانه جات تولیدی مرتبط با منابع و ظرفیت های منطقه است.

 همچنین پای کار آوردن بانک کشاورزی و سرمایه گذاری در راستای کارخانجات بخش کشاورزی و توسعه مکانیزاسیون این بخش علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه را برای ترغیب کشاورزان و رونق تولید فراهم خواهد کرد.

از زمان حضور علیزاده در مجلس شورای،اسلامی با انتقاداتی مبنی بر اینکه کمتر در صحنه حاضر و از تریبون مجلس استفاده نمی کند مواجه بود، لکن با دیدارهای مختلف و رایزنی های متعدد در اندک زمان حضورش در مجلس نشان داده که می شود به دور از هیاهوهای سیاسی پیگیر مسائل بوده و منطقه را در مسیر توسعه و آبادانی قرار داد.

امید است این روند ادامه داشته و شاهد آمدن صنعت و بلند شدن دود کارخانه و برچیده شدن غبار فقر و بیکاری و محرومیت و نیز عدم مهاجرت و آوارگی جوانان این سامان در دیار غربت بود./م

بیشتر بخوانید :

ایجاد اشتغال و افزایش تولید با استفاده ازسازمان اتکا در دهلرانعلیزاده و فرصت طلائی برای توسعه کشاورزی، آب و منابع طبیعی استان ایلام در مجلس یازدهم

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
بخدا علیزاده اگه ایلامو پایتخت کنه باز لیاقتش دهیاری یکی از روستاهای دره شهره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار