معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: جشنواره قصه‌گویی صوتی «چروو» با محوریت قصه های بومی و نگاهی به قصه های طنز در فضای مجازی برگزار شد و با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۳۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 01 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا رستم‌پور اظهار داشت: چهارمین جشنواره قصه گویی صوتی «چروو» با محوریت قصه‌های بومی و نگاهی به قصه‌های طنز با حضور مربیان و قصه گویان و تعدادی از اعضای مجازی کانون ایلام برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۱۴ نفراز قصه گویان از میان ۳۵ قصه گوی راه یافته به عنوان برگزیده های این جشنواره معرفی شدند، درباره نامگذاری این جشنواره ، عنوان کرد: «چروو» در کردی ایلامی به مفهوم نهال نوجوان و تازه قد کشیده است که امید زیادی به رویش و قد کشیدن آن می رود این واژه مانند «بالا رفتیم ماست بود پایین اومدیم دوغ بود» قصه های فارسی در پایان قصه های ایلامی جای ثابتی دارد.

رستم‌پور تصریح کرد: قصه گویی در ایلام به عنوان فعالیتی مهم برای مخاطبان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در تمامی مراکز استان اجرا می شود و هر ساله نیز قصه گویانی از ایلام در ردیف برگزیده های کشوری قصه گویی قرار می گیرند که نشان از توانایی ایلامی ها در هنر قصه گویی دارد.

وی گفت: کانون استان ایلام به عنوان مسئول کمیته کودک ونوجوان بیش از ۴۴ برنامه فرهنگی، ادبی و هنری را به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دست برگزاری دارد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام، روح انگیز سهرابی، رویا هواس بیگی، زهرا فرهادیان، ایراندخت هاشمی، آرزو گوهری، توران فلاحی، کرم الله سبزی، محمد زینی وند، بخش نوجوان مریم بساطی، نگار داوودی، صبا بهار پور، عرشیا نظری و آتنا موسی بیگی را به عنوان برگزیده های این جشنواره معرفی کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

حضوردو قصه گوی ایلامی درجشنواره بین المللی

معرفی برگزیدگان جشنواره قصه گویی درایلام

قصه گویی جایگاه خود را حفظ کرده است؟!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار