مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام:
شنبه زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی ایلام از افتتاح ۶ کارگاه در رشته های مختلف صنایع‌ دستی در استان همزمان با ایام دهه فجر خبر داد
کد خبر: ۹۳۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: از این تعداد طرح، ۲ کارگاه در شهرستان دره شهر روستای وزیرآباد، ۲ کارگاه در شهرستان سیروان روستاهای ورمیان و بانواز و ۲ کارگاه در شهرستان چرداول روستای آسمان آباد افتتاح می‌شوند.

وی یادآور شد: تولید دستی و سنتی با کاربری امروزی و طراحی مناسب از ضروریات اصلی جذب بازارهای جهانی و موفقیت در تجاری‌سازی صنایع‌دستی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: بدلیل ارتباط صنایع‌ دستی با روح و روان انسان گرایش فطری به سمت این هنر اصیل همواره وجود دارد، اما باید در زمینه کاربردی کردن آن مطابق با سلیقه و نیاز زندگی امروزی تلاش کرد.

شنبه زاده با بیان اینکه تولیدکنندگان صنایع‌دستی تنها وظیفه تولید را بر عهده دارند و نباید دغدغه طراحی، فروش و بازاریابی را داشته باشند، افزود: به این منظور نیازمند ورود بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف صنایع‌دستی هستیم.

وی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه آموزش، اشتغال و کارآفرینی ۲ جانبه بین میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین (ع) استان منعقد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه توجه به منویات مقام معظم رهبری، ایجاد اشتغال، کمک به پایداری تولید داخلی است.

شنبه زاده بیان داشت: از مصوبات این تفاهم‌نامه هماهنگی و همکاری های ۲ جانبه در راستای آموزش و صدور گواهی‌های آموزشی(کسب و کار و مشاغل خانگی) برای اعضای صندوق‌های قرض‌الحسنه و گروه‌های جهادی و همچنین فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، تاریخی، آموزشی و گردشگری استان است.

به گفته وی در این تفاهم‌نامه مصوب شد، در صورت تخصیص اعتبارات از سوی مرکز به سازمان بسیج سازندگی سهمی از اعتبارات تخصیص یافته را به افراد در حوزه صنایع‌دستی، معرفی شده از سوی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام واگذار شود.

وی اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان موظف شد در راستای بازاریابی و فروش محصولات صندوق‌های قرض‌الحسنه با هماهنگی سازمان بسیج سازندگی استان نسبت به اختصاص غرفه به اعضای این صندوق‌ها و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و فصلی همکاری های لازم را انجام دهد.

هم اکنون در این استان ۳۳ رشته صنایع‌دستی سنتی و هنری در قالب بیش از ۱۲۰ کارگاه با ۱۰ هزار صنعتگر فعال است.

۶۳۳ صنعتگر حوزه صنایع دستی استان ایلام تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی هستند.

استان ایلام دارای بیش از ۷۵۰ اثر ثبت شده ملی و همچنین بیش از ۹ هزار هنرمند فعال در حوزه صنایع‌دستی است که آثار خود را در بازارهای داخلی و خارجی ارائه می‌کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

فعالیت صنعتگران استان در ۳۳ رشته صنایع دستی /گلیم نقش برجسته شاخص ترین صنعت دستی و بومی ایلام است

صنایع دستی ایلام ،رونق تولید اقتصاد استان را تقویت می کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار