کد خبر: ۹۳۷۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۲ 01 February 2021
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

قطع سخنان سیدحسن خمینی در صداوسیما

صداوسیما امروز سخنان سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای دولت با آرمانهای بنیان گذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (س) را قطع کرد. این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش می‌شد که با آغاز سخنان حسن خمینی قطع شد. این اقدام صداوسیما با اعتراض هایی روبه‌رو شد. در همین راستا جواد امام عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از نحوه برخورد صداوسیما با سید حسن خمینی به شدت انتقاد کرد. او در توئیتی نوشت: «استارت دهه فجر با حذف بیت حضرت امام (ره) مبارک! پخش زنده حضور هیئت دولت در مرقد حضرت امام (ره) با شروع سخنرانی حاج سید حسن خمینی قطع شد. این صداوسیمای ملی و انقلابی ایران است!؟»

ساشا سبحانی به احمدی‌نژاد: چطور من را یادت نمی آید؛ گفتی برو دختر چاوز رو بگیر!

ساشا سبحانی فرزند سفیر اسبق ایران در ونزوئلا با انتشار ویدیی به حرف‌های محمود احمدی‌نژاد واکنش نشان داد. او در واکنش به حرف‌های احمدی‌نژاد که گفته بود او را نمی‌شناسد گفت: چطور من را یادت نمی آید؛ گفتی برو دختر چاوز رو بگیر!سبحانی همچنین در این ویدیو می گوید که پدرش از سوی احمدی نژاد به عنوان برترین سفیر، مدال افتخار دریافت کرده است.

امام جمعه قم: واکسن ایرانی کرونا نتیجه هدایت‌های مقام معظم رهبری است

امام جمعه قم واکسن ایرانی کرونا را نشان از همت بلند و توانایی جوانان ایران دانست و گفت: این دستاورد حاصل نشده مگر با توصیه‌ها و هدایت‌های رهبری که همیشه تاکید و تکیه بر توان داخلی داشتند و این قدرتمندی در عرصه‌های مختلف قابل مشاهده است. وی گفت: ویروس شرور و منحوس کرونا آسیب‌هایی برما تحمیل کرد و خیلی‌ها را غریبانه از بین ما برد اما در کنار این آسیب‌ها، خسارت‌ها و زحمت‌های کادر درمان، ظرفیت های خوبی را برای ما آشکار کرد و ما با کارهایی که در این ایام انجام دادیم ضعف‌ها، کمبودها، تحریم‌ها و تهدیدهایی که بر ملت ما تحمیل گردید را کنار زدیم و به لطف خداوند پدیده‌های شگرفی از اختراعات، اکتشافات و توانایی ها را از خود نشان دادیم. امام جمعه قم ادامه داد: بارزترین توانایی‌ها که اخیرا اتفاق افتاده تولید واکسن ایرانی کرونا است چراکه دشمن فکر آن را هم نمی‌کرد که این همت بلند و توانایی در میان جوانان و پژوهشگران ما باشد.

علی مطهری: می‌شود FATF، رابطه با آمریکا و نظارت شورای نگهبان بر انتخابات را به همه‌پرسی گذاشت

علی مطهری در مورد برگزاری رفراندوم و موضوعات آن می‌گوید: «به نظر من، این هم می‌تواند به رأى مردم گذاشته شود که آیا نظارت شورای نگهبان بر انتخابات، صرفاً شامل مسائل مالی و اخلاقی کاندیدا‌ها است یا اینکه شامل انتقاد و اظهارنظر نیز می‌شود؟ یعنی صورت مسئله باید برای مردم توضیح داده شود که راجع به چه چیزی رأى می‌دهند؛ زیرا این یک مسئله شرعی و جزو احکام دین نیست. مسئله‌ای تخصصی هم نیست که بگوییم مردم حق اظهار نظر ندارند.» مسائلی مانند پیوستن یا نپیوستن به اف‌ای تی اف و یا توافق برجام تا حد زیادی تخصصی هستند، ولی مسئله این است که اگر بنا باشد اختلافات درباره این موضوعات به جایی برسد که کشور دچار بن‌بست شود و منافع کشور به خطر بیفتد و لازم باشد که زودتر تکلیف این موضوع روشن شود، من فکر می‌کنم که می‌شود این‌گونه مسائل را هم به همه‌پرسی گذاشت. مصداق «مسئله بسیار مهم اقتصادی» که در قانون اساسی آمده است، می‌تواند مسئله اف‌ای تی اف باشد و مصداق «مسئله بسیار مهم سیاسی» می‌تواند رابطه با آمریکا باشد. رابطه، نه مذاکره. در واقع، تکلیف مذاکره معلوم است؛ یعنی در یک شرایطی صلاح نیست و در یک شرایطی ممکن است صلاح باشد. ولی بحث رابطه، یک موضوع کلی‌تر است. در قانون اساسی آمده است که در مسائل بسیار مهم سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌توان رفراندوم و همه‌پرسی داشت. در حال حاضر، در مورد مسائل اجتماعی و فرهنگی مصداقی به خاطر نمی‌آورم که موضوعی لازم به همه‌پرسی باشد.

جامعه را دوقطبی می‌کنند که حکمرانی‌، آسان شود!

مهدی نصیری سردبیر سابق کیهان:دگراندیش بودن یا لیبرال بودن به هیچ وجه فحش نیست.دلیل اصلی این مدل دو قطبی سازی در کشور برای آسان کردن حکمرانی کردن است تا مثلاً انقلابی ها علیه لیبرال ها بسیج شوند تا اتحاد از بین برود و حکمرانی آسان شود که به نظر بنده با گذشت ایام کارکرد آن از بین می رود.متاسفانه ما، ماشین دوقطبی‌سازی داریم.

احمدی‌نژاد: یقین دارم که امام از این شرایط اصلا راضی نیست

احمدی‌نژاد در حاشیه حضور در مرقد امام خمینی:امام آمد و به ما یاد داد که همه چیز متعلق به ملت است. من می خواهم تاکید کنم، بخصوص امروز که کشور ما در شرایط سختی دارد به سر می برد و من یقین دارم که امام از این شرایط اصلا راضی نیست، اصلا راضی نیست. راه حل، برای تمام مشکلات بازگشت به حقیقت انقلاب است. حقیقت انقلابی که تک تک انسانها در آن محترم هستند، عزیزند، فارغ از نژاد و طبقه اجتماعی شان حتی فارغ از مذهب شان. همه محترم هستند و از حقوق مساوی برخوردار هستند، حق تعیین سرنوشت دارند و باید در عزت و کرامت زندگی کنند/ دولت بهار

هر شاخه گل برای روز مادر چند؟

رییس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه استان تهران: گل نسبت به سال گذشته با افزایش قیمتی همراه نبوده است. هر شاخه گل رز در سه رنج قیمتی ۲۵ هزار تومان، ۳۰هزار تومان و ۳۵هزار تومان، مریم ۲۰ هزار تومان، آلسترومریا ۱۵ هزارتومان و آنتوریوم با قیمت ۲۵ تا ۳۰هزارتومان عرضه خواهد شد./ايسنا

فعالیت انتخاباتی موسوی‌لاری تکذیب شد

دفتر وزیر کشور دولت اصلاحات با رد برخی اخبار درباره انتصاب موسوی لاری به عنوان رییس ستاد انتخاباتی اسحاق جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، از منتشرکنندگان این خبرها پرسیدکه با این تحلیل و تخریب‌ها زمینه ساز چه برنامه ای هستند؟در پی انتشار برخی اخبار تحت عنوان «انتصاب عبدالواحد موسوی لاری به عنوان رییس ستاد انتخابات اسحاق جهانگیری»، دفتر وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب رییس شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح طلبان با رد این خبر اعلام کرد: «این خبرها از ناحیه همان کسانی مطرح می‌شود که چندی پیش موضوع نامزدی موسوی لاری برای انتخابات ۱۴۰۰ را مطرح کردند.»دفتر حجت السلام موسوی لاری تاکید کرد: «این افراد به دنبال آن تحلیل‌ها و تخریب‌ها که بعضاً از ناحیه خود آنها شروع شد این بار زمینه‌ساز چه برنامه‌ای هستند؟ اللهم اجعل عاقبة امرنا خیرا.»به گزارش ایرنا، برخی کانالهای فضای مجازی روز یکشنبه نوشتند: «شنیده‌ها حاکی از آن است موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و عضو مجمع روحانیون مبارز که مدتی قبل از قائم مقامی شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان استعفا کرده بود، قرار است رییس ستاد انتخابات ۱۴۰۰ اسحاق جهانگیری شود.»

واکنش سعید حجاریان به توییت انتقادی مهاجرانی

سعید حجاریان در واکنش به توییت انتقادی مهاجرانی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: رادیکالیسم بعد از دوم خرداد، نه سه موج که چندین موج داشت؛ از جمله ‎قتل‌های زنجیره‌ای، ۱۸ تیر، قتل عام مطبوعات، وقایع ۸۸، دی ۹۶ و همچنین ‎آبان ۹۸. حکایت همچنان باقی‌ست!عطاالله مهاجرانی وزیر ارشاد در دوره اصلاحات با انتشار دو توئیت جنجالی درمورد اصلاح طلبان و مرحوم بورقانی معاون مطبوعاتی وقت ارشاد باعث واکنش های فراوانی در شبکه های اجتماعی شده است.مهاجرانی نوشت: «به نظرم اندک اندک جمع مستان مى رسند! و شاهد موج سوم اصلاح طلبان رادیکال هستیم: موج اول: مطبوعات رادیکال بود که فرمان هدایت آن در وزارت ارشاد نبود، مرحوم احمد بورقانى هم با من هماهنگ نبود، به همین دلیل وقتى اختیار وزیر را که در اعطاى مجوز به ایشان داده بودم، پس گرفتم، استعفاء داد.»او در توئیت دیگری اضافه کرد: "موج اول اصلاح طلبان رادیکال با طرح اصلاح قانون مطبوعات در مجلس به اوج خود رسید. من با طرح مخالف بودم مى دانستم به سرانجام نمى رسد. نرسید. موج دوم: تخریب عمیق و گسترده آیت الله هاشمى رفسنجانى بود. گفتند هاشمى مرده سیاسى ست. موج سوم: تخریب سپاه و طرح دولت نظامى است. حکایت همچنان..."

تحلیل عبدالله گنجی از سیاست ایران در قبال طالبان

روزنامه جوان در سرمقاله خود به موضوع سیاست ایران در قبال طالبان که اخیرا حاشیه‌ساز شده، می‌پردازد. عبدالله گنجی در این باره می‌نویسد: «علت ارتباط مهم است که اگر نبود امریکا چند سال با این گروه مذاکره نمی‌کرد. حتی غربی‌ها بسیار مشتاق بودند با داعش و القاعده مذاکره کنند، اما آن‌ها به ظاهر از این کار ابا داشتند و علت اصلی آن هم عدم اعتقاد داعش و القاعده به حقوق بین‌الملل و مقوله دولت - کشور است. اما در خصوص طالبان سؤالات چندگانه‌ای در ذهن ملت ماست که نگارنده تا آنجا که می‌فهمم یا اطلاعات دارم، توضیح می‌دهم.... ناامن کردن حضور امریکا در افغانستان توسط طالبان برای ایران موضوعیت دارد. اخراج امریکا از افغانستان آرمان حاج قاسم شهید بود و اگر طالبان این مهم را به پایان رسانند، منافع و امنیت ملی ما نیز تأمین شده‌است.البته ممکن است طالبان اهدافی داشته باشند که ما قبول نداریم، اما اگر ارتباط با آنان داعش را زمینگیر، سلامت شیعیان را تضمین و خواب راحت را از امریکایی‌ها می‌گیرد، ارتباط لازم است و دولت باید این موضوع را باز بگذارد. نباید حضور نمایندگان طالبان در ایران صرفاً برای روکم کنی از امریکا یا اینکه ما هم در افغانستان پایگاه داریم، تلقی شود. اگر ارتباط با طالبان منطبق بر منافع ملی ما و شیعیان افغانستان است، باید برای ۲۷ سال گذشته پاسخگو باشیم. شاید هم از بدو تولد طالبان ارتباطی نبود و در سال‌های اخیر امکان ارتباط فراهم شده‌است. این موضوع لازم است برای مردم تبیین شود و البته طالبان باید بداند اگر به روش خشونت به دنبال قدرت‌خواهی است، هرگز از سوی ایران حمایت نخواهد شد.»

منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان شد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی که تشکلش عضو شورای وحدت اصولگرایان است از انتخاب منوچهر متکی به عنوان سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان و نیره قوی به عنوان جانشین او خبر داد.این فعال اصولگرا در پاسخ به این پرسش که در صورت شرکت و تایید صلاحیت محمدباقر قالیباف و آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری؛ شورای وحدت از کدام حمایت می‌کند، گفت: بستگی به آینده و بعد از تایید صلاحیت دارد و با دانشگاهیان هم نظرسنجی و مشورت می‌کنیم و ارزیابی می‌کنیم از بین این دو نفر چه کسی به درد گام دوم می‌خورد، چون برای مبارزه با شبکه فساد نیاز به نیروی قوی سازمان یافته داریم که از شخص بر نمی‌آید.وی در پاسخ به سوال دیگر که آیا حزب موتلفه گزینه‌ای از حزب خود برای انتخابات ۱۴۰۰ دارد یا نه، اظهار کرد: حزب موتلفه با سابقه فعالیت ۶۰ ساله پر از رجال مذهبی سیاسی است. یک بار آل اسحاق را مطرح کردیم و بعد کنار کشیدیم. میرسلیم هم شخصیت پاک، قوی، سالم و ستاره مناظرات بود، اما اصولگرایان از رئیسی حمایت کردند. در موتلفه غیر از این دو، تعداد قابل توجهی رجل سیاسی مذهبی و عناصر پاک و صادق داریم و کسی نمی‌تواند بگوید در موتلفه رانت و حقوق نجومی بوده است.

فتوای رهبر انقلاب درباره «خمس سهام عدالت»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به استفتایی در خصوص «خمس سهام عدالت» پاسخ دادند.رهبر معظم انقلاب به استفتایی در مورد «خمس سهام عدالت» پاسخ هایی دادند که متن این استفتاء و پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را در ادامه می‌خوانید:
سوالات:
۱- با توجه به اینکه واگذاری سهام عدالت به صورت اقساط (از محل سودِ حاصل از سهام) بوده است آیا این سهام، متعلَق خمس است؟ بر فرض وجوب، زمان تعلق چه زمانی است؟
۲- دولت برای برخی از اقشار ضعیف، قیمت سهام را با تخفیف محاسبه کرده و تفاوت قیمت را از محل منابع خود تأمین کرده است. آیا به مقداری که دولت تخفیف داده نیز خمس تعلق می‌گیرد؟
۳- حکم خمسِ سودهایی که قبل از آزادسازی (پس از سال ۹۵) حاصل شده و به افراد پرداخت شده یا نشده است، چیست؟

پاسخ‌ها:
۱- پس از آزادشدن سهام عدالت، مقداری که قابل فروش است، در اولین سال خمسی، خمس آن به قیمتی که خریدار دارد، باید پرداخت شود.
۲- در این صورت نصف سهام، متعلَق خمس است و نصف دیگر در حکم هبه است و خمس ندارد.
در هر دو صورت قبل، کسانی که برای گذران زندگی نیاز به این سهام و سود حاصل از آن دارند به نحوی که با تخمیس آن، سود حاصل از مابقی، کفاف زندگی در حدّ شأن آنها را نمی‌دهد، پرداخت خمس اصل سهام، واجب نیست.
۳- سودهای مذکور جزء درآمد سالی است که قابل وصول بوده است که اگر در آن سال دریافت نشده و سال خمسی بر آن گذشته است، باید پس از دریافت، بلافاصله خمس آن پرداخت شود و اگر دریافت شده، حکم درآمد بین سال را دارد.

انتصاب یک زن در نمایندگی ایران در سازمان ملل برای نخستین بار

برای نخستین بار از بعد از پیروزی انقلاب وزارت امور خارجه یک زن را برای تصدی سمت سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل تعیین کرده است.زهرا ارشادی، مدیرکل حقوق بشر وزارت خارجه قرار است به زودی به عنوان نفر دوم نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک مشغول فعالیت شود.

قطع صحبت‌های سید حسن خمینی در صداوسیما

صداوسیما امروز سخنان سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق رییس جمهور و اعضای دولت با آرمانهای بنیان گذار انقلاب اسلامی در حرم مطهر امام خمینی (س) را قطع کرد.این مراسم به صورت زنده از شبکه خبر پخش می‌شد که با آغاز سخنان حسن خمینی قطع شد. این اقدام صداوسیما با اعتراض هایی روبه‌رو شد.در همین راستا جواد امام، عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از نحوه برخورد صداوسیما با سید حسن خمینی به شدت انتقاد کرد.وی در توئیتی نوشت: «استارت دهه فجر با حذف بیت حضرت امام (ره) مبارک! پخش زنده حضور هیئت دولت در مرقد حضرت امام (ره) با شروع سخنرانی حاج سید حسن خمینی قطع شد. این صداوسیمای ملی و انقلابی ایران است!؟» وی در ادامه این اقدام صداوسیما را ناشی از برخی اخبار و شایعات درباره احتمال حضور سید حسن خمینی در انتخابات دانست و افزود: «دلواپسان نگران حضور ایشان در 1400 شده اند! با وجود اعضای محترم شورای نگهبان شما آسوده بخوابید.»

آشنا سیاست انتخاباتی دولت را اعلام کرد

مشاور رئیس جمهوری تشویق مشارکت کیفی داوطلبان، تسهیل مشارکت حداکثری رأی‌دهندگان و تضمین رقابت منصفانه را به عنوان سیاست‌های انتخاباتی دولت عنوان کرد.حسام الدین آشنا در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که صبح دوشنبه در مرقد امام راحل برگزار شد، نوشت: «سیاست انتخاباتی دولت شامل سه اصل زیر است؛ ۱.تشویق مشارکت کیفی داوطلبان ۲.تسهیل مشارکت حداکثری رأی‌دهندگان ۳.تضمین رقابت منصفانه»

تکذیب دیدار حجت الاسلام مجتبی خامنه ای و احمدی نژاد

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، برخی خبرها درمورد دیدار انتخاباتی مجتبی خامنه ای و محمود احمدی نژاد را تکذیب کرد.فضائلی در صفحه ی شخصی اش در توییتر نوشت: با نزدیک شدن به #انتخابات_۱۴۰۰ باید بیشتر مراقب اخبار دروغ باشیم.وی ادامه داد: این خبر انسان را یاد جمله "خسن و خسین هر سه دختران مغاویه بودند" ،می اندازد!لازم به ذکر است که نشریه الجریده کویت و یک رسانه فارسی زبان مدعی جلسه سه ساعته و «دوستانه» احمدی نژاد و مجتبی خامنه ای در منزل حدادعادل شده بودند.

نامه مهم اصلاح‌طلبان به رئیس دولت اصلاحات

جمعی از اصلاح‌طلبان و اعضای نهاد اجماع‌ساز این جریان سیاسی در نامه‌ای به رییس دولت اصلاحات خواستار اصلاحات نهادی ضروری در جبهه اصلاح‌طلبان شدند.در نامه ۱۲۶ فعال اصلاح‌طلب خطاب به سید محمد خاتمی آمده است: تشکیل نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان گامی لازم برای پیشگیری از خطای پرهزینه سال ۸۴ بود، اما صرف تشکیل این نهاد کافی نیست و برای این‌که این نهاد بتواند اصلاح‌طلبان کشور را بهتر نمایندگی کند نیازمند گام برداشتن به سمت اصلاحات نهادی جدی در جهت شفاف‌تر، دموکراتیک‌تر و کارآمدتر شدن است. اصلاح‌طلبان که برای احیای پایگاه اجتماعی ریزش‌کرده‌شان بیش از پیش نیاز به نوسازی‌ها، بازسازی‌ها و توانمندسازی‌های گفتمانی و تشکیلاتی در جبهه خود را احساس کرده‌اند باید در عمل نیز به اقتضائات آن تن بدهند. فقط نهادهای حکمرانی نیستند که نیازمند شفاف، دموکراتیک و کارآتر شدن هستند و احزاب و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم هنوز دچار انواعی از اندک‌سالاری، ضعف سازماندهی و عدم شفافیت‌اند. در نتیجه هنوز تا نمایندگی‌ کردن بدنه اصلاح‌طلبان و افزایش معنادار مشارکت‌شان در تصمیم‌گیری‌ها فاصله دارند و کاستن این فاصله نیازمند توجه، اصلاحات نهادی و تحرک بیشتر رهبران این جبهه است.

واکنش بعیدی‌نژاد به انتشار فیلم تفرقه‌انگیز مذهبی در لندن

سفیر ایران در انگلیس گفت: در نامه به مراکز اسلامی شیعه و سنی در انگلیس، فیلم اخیر پیرامون‌ زندگی حضرت فاطمه(س) که به قصد ایجاد تنفر مذهبی از سوی جریان منحرف در لندن تولید گردیده، محکوم گردید.«حمید بعیدی نژاد» روز دوشنبه در توئیتی افزود: از تمامی مراکز اسلامی درخواست گردید که متحدا ضمن محکومیت فیلم، ازطریق قانونی برای جلوگیری از پخش آن درانگلیس اقدام نمایند.وی عنوان کرد که انتشار این فیلم تفریه‌انگیز اساس قواعد دینی و آموزه‌های پیامبر اسلام را زیر سووال می‌برد و جامعه مسلمانان اعم از سنی و شیعه، باید هوشیار باشند.«بانوی بهشت» عنوان فیلمی است که ۳۰ دسامبر گذشته منتشر شد. این فیلم به مهمترین مساله تاریخ شیعی در خصوص واقعه غدیر و شهادت حضرت زهرا(س) به نویسندگی یاسر الحبیب روحانی شیعه ساکن لندن می پردازد.داستان این فیلم زندگی کودکی عراقی را روایت می‌کند که مورد تهاجم گروه‌های تکفیری قرار گرفته اما قدرت و اهمیت صبر کردن را پس از گذشت ۱۴۰۰ سال با تأسی از زندگی حضرت زهرا سلام الله علی‌ها می‌آموزد.

واکنش ظریف به شروط دولت بایدن برای بازگشت به برجام

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه شروطی که آمریکایی ها برای بازگشت به برجام می گذارند هیچ معنی نمی دهد، گفت: اگر قرار است کسی برای بازگشت به برجام شرط بگذارد، ما هستیم. آنها باید شرایط را اجرا کنند که خارج شده اند.
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه دولت آمریکا سعی دارد بدون هزینه از سابقه ای که دولت قبلی ایجاد کرده عبور کند، گفت: اگر قرار است کسی برای بازگشت به برجام شرط بگذارد، ما هستیم. آنها باید شرایط را اجرا کنند که خارج شده اند.محمدجواد ظریف در خصوص اظهارات مقامات دولت جدید آمریکا برای بازگشت به برجام، اظهار داشت: آنها دارند تلاش می کنند نه تنها از سابقه ای که دولت قبلی ایجاد کرده بدون هزینه عبور کنند بلکه به هزینه ما عبور کنند و خودشان هم می دانند که چنین چیزی شدنی نیست.وزیر امور خارجه افزود: دولت پیشین آمریکا اشتباهی کرده و به مردم ما ظلم بزرگی کرده که باید توسط آنها جبران شود و آنها هستند که باید مسئولیت بر عهده بگیرند.وی تأکید کرد: شروطی که آمریکایی ها برای بازگشت به برجام می گذارند هیچ معنی نمی دهد. اگر قرار است کسی برای بازگشت به برجام شرط بگذارد، ما هستیم. آنها باید شرایط را اجرا کنند که خارج شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :