رویداد پارچه و لباس هوشمند با رقابت پنج ایده راه یافته به مرحله نهایی پایان یافت.وبینار رویداد شتاب( استارت آپ) پارچه و البسه هوشمند برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۷۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 03 February 2021

به گزارش تابناک قم، در این رویداد که 15 ایده به جشنواره ارسال شده بود که پنج ایده قیچی با لیزر و متر، پیراهن هوشمند، چادر هوشمند، ماسک مغناطیسی و سیستم شبکه عصبی فازی به مرحله  نهایی راه پیدا کردند.

طرح قیچی با لیزر و متر توانست با  کسب183 امتیاز رتبه اول را بدست بیاورد که فائزه قنبری طراح این ایده در معرفی ایده خود عنوان کرد: این  طرح  برای  کسانی که نیاز به برش دقیق پارچه، کاغذ وهمچنین اندازه گیری طول  پارچه دارند مانند خیاطان و تولیدی ها مناسب است و قابلیت ثبت  اختراع  دارد و قیمت اولیه این قیچی  200 هزار تومان است که در تولید انبوه این قیمت پایین تر خواهد امد.

امیراکبری طراح ایده پیراهن هوشمند که توانست با  کسب 168 امتیار رتبه  دوم را بدست بیاورد بیان  کرد: خانواده های دارای سالمند، خانه های سالمندان، بیمارستان ها و.. که در ان  افراد نیاز مراقبت ها  ی شبانه روزی دارند میتوانند با استفاده از دیتای های ارسال شده به همراه پزشک و یا پرستار به صورت دائم ویزیت شوند همچنین تیم های ورزشی میتوانند با کنترل سلامت ورزشکاران و میزان فشار وارد شده به بدن ورزشکار در تمرینات سنگین ومسابقات توسط این لباس ها از اسیب دیدگی جلو گیری کنند.

وی ادامه داد: در لیگ های داخلی و باشگاه های ورزشی که امکان استفاده از ضربه  گیرهای الکتریکی را به  خاطر قیمت بالا ندارند و ورزشکاران به دلیل عدم  اشنایی با نحوه ی استفاده از انها در مسابقات  با مشکل مواجه می شوند می توانند با هزینه کمتر از این لباس ها استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه رقیبی برای لباس های هوشمند در ایران وجود ندارد، اظهار کرد: واردات این  لباس با توجه به قیمت دلار صرفه اقتصادی ندارد و همچنین نوع خارجی ان به دیتای داخلی متصل نمی شود و دیتای ان باید مجزا خریداری شود.

طرح چادرهوشمند نیز که توسط رضا احسن مطرح شد توانست با کسب 159 امتیاز در جایگاه  سوم بایستد که وی در بیان بازار مصرف این چادر بیان کرد: این چادر برای امکان مذهبی مانند شاه چراغ، حضرت معصومه( س) و... برای جلوگیری از مفقود شدن چادرها قابل استفاده است و همچنین قابلیت  صادرات به کشورهای سوریه و عراق را نیز دارد.

شایان ذکر است که ارزیابی های صورت گرفته توسط هیئت داوران بر اساس شاخص های ابلاغ  شده از جمله مدل کسب و کار، تعریف مناسب ازمحصول، نوع  اوری و خلاقیت، حل چالش در جامعه و... صورت  گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار