قاسم‌‍پور افزود: فارس در مهار کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور موفق‌تر و بهترتر عمل کرده و در بسیاری از جلسات ستاد ملی مقابله کرونا از مردم و مسوولان این استان تقدیر و تشکر شده است.
کد خبر: ۹۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 07 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا قاسم‌‍ پورافزود: مشخص‌ شدن بیمارستان‌های جامع کرونایی، راه‌اندازی مراکز ۱۶ ساعته، ایجاد بخش‌های خاکستری در بیمارستان‌ها ، تهیه و تولید کیت‌های تشخیص کرونا و تشکیل کمیته‌های سلامت معنوی، علمی و مستندسازی در ستاد استانی کرونا از جمله اقدامات ابتکاری فارس بوده است.
وی ادامه داد: از دیگر اقدامات می‌توان به هوشمندسازی مدارس، ارتقای نقاهتگاه‌ها به بیمارستان پشتیبان، تغییر خط تولید کارخانه‌ها، پرداخت تسهیلات به کادر درمان و فعال شدن راه‌های ارتباطی مردم با ستاد استانی مقابله با کرونا، افزایش تخت‌های بیمارستانی، تشویق و تنبیه اصناف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، توزیع داروی بیماران در منازل و تولید واکسن اشاره کرد.
قاسم پور گفت: در فارس به‌ گونه‌ای عمل شد که واحدهای تولیدی حتی یک روز هم تعطیل نشوند، در مقاطعی فعالیت اصناف را تعطیل کردیم اما کار به گونه‌ای مدیریت شد تا اصناف مدت زمان کمتری تعطیل باشند و آسیب کمتری ببینند و اصناف نیز همکاری خوبی داشتند.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: توقع و انتظار داریم همکاری، همراهی و مشارکت مردم در بحث رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کمک‌های مومنانه تداوم داشته باشد.
قاسم‌‍پور افزود: فارس در مهار کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور موفق‌تر و بهترتر عمل کرده و در بسیاری از جلسات ستاد ملی مقابله کرونا از مردم و مسوولان این استان تقدیر و تشکر شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم موفقیت نسبی استان در مقابله با کرونا تداوم داشته باشد و شاهد روزهای بهتری برای مردم استان، کشور و دنیا باشیم و این ویروس هرچه زودتر ریشه‌کن شود و به روزهای قبل از کرونا برگردیم.
معاون استاندار فارس گفت: کرونا بسیاری از ساختارهای نهادی و تاریخی را تغییر داد و همه معادلات دنیا را برهم زد البته در برخی از بخش‌ها مانند آموزش و کسب‌ و کارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، تحولات و تغییرات جدیدی شکل گرفته و شکل خواهد گفت.
قاسم‌‍پور یکی از دلایل برجستگی استان فارس در مقابله کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور را همکاری‌، همراهی و مشارکت خوب مردم دانست و افزود: در بحث کمک‌های مومنانه مردم فارس اقدامات خوبی را انجام دادند، همچنین مدیران کارخانه‌ها و شرکت‌ها خط تولید خود را تغییر دادند برای اینکه مردم از نظر دسترسی به اقلام بهداشتی با مشکلات کمتری مواجه شوند.
وی ادامه داد: در فارس به رغم اینکه شهرداری‌ها وظایفی در زمینه کفن و دفن اموات کرونایی داشتند در کنار آن‌ها، طلاب و گروه‌های جهادی ایثارگرانه مشارکت کردند تا بتوانند دغدغه خانواده‌های اموات کرونایی را برطرف و آرامش را نصیب خانواده ها کنند.

شاهد سیل مهربانی اقشار مختلف فارس در دوران کرونا بودیم


قاسم‌‍پور با بیان اینکه هر طرحی برای مقابله با کرونا در فارس اجرا شد همدلی را افزایش داد، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، رسیدگی، مراقبت و درمان بیماران کرونایی و کمک‌های مومنانه از دیگر برجستگی‌های استان فارس در مقابله با کروناست.
وی ادامه داد: فارس در تست و غربالگری، اجرای طرح‌ها، پایین بودن میزان مرگ و میر جزو استان‌های برتر کشور بوده و در یکسال گذشته شاهد سیل مهربانی پرستاران و پزشکان با بیماران، معلمان با دانش آموزان، طلاب و گروه‌های جهادی با خانواده‌های اموات کرونایی و سرمایه گذاران و تولید کنندگان با مردم و بخش‌های مختلف بودیم.
معاون استاندار فارس با بیان اینکه بازرسی‌ها و نظارت‌های میدانی و روزانه و فرهنگ بالای مردم استان از دیگر برجستگی‌های این استان در مقابله با کرونا است، گفت: از دیگر دستاوردهای این استان در مقابله با کرونا می‌توان به اطلاع‌رسانی گسترده رسانه‌ها و تشکل‌های غیردولتی، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی درست و منطقی، مدیریت جهادی و انقلابی و تصمیم‌های علمی، مهم، کارشناسی و به موقع با مشورت متخصصان اشاره کرد.
قاسم‌پور با بیان اینکه هر تصمیمی که برای سلامت و حفاظت از جان مردم لازم بوده، در استان فارس اتخاذ شده است، افزود: عملکرد با برنامه ستاد استانی مقابله با کرونا، اعتماد و مسوولیت‌پذیری مردم و همراهی خودجوش و داوطلبانه اصناف از دیگر برجستگی‌های استان فارس در مقابله با این ویروس بوده است.
وی ادامه داد: همچنین علما، طلاب، گروه‌های جهادی و هیات‌های مذهبی تا کنون همراهی و همکاری خوبی با ستاد استانی مقابله با کرونا داشته‌اند و حرم‌های مطهر شاهچراغ(ع) و سید علاء‌الدین حسین(ع) چهار روز زودتر از حرم مطهر امام رضا(ع) و حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای حفظ سلامتی مردم تعطیل شدند.
معاون استاندار فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی فرمانداران، بخشداران، شهرداران، دهیاران، شبکه‌های بهداشت و درمان و رصد دقیق و لحظه‌ای وضعیت شیوع این ویروس در استان بوده‌ایم.
قاسم‌‍پور افزود: همچنین بانک‌ها و سایر ادارات متولی نیز پای کار بودند؛ هرچند در برخی حوزه‌ها نگرانی‌ها و اعتراضاتی را داریم اما در مجموع همکاری مردم در فارس خوب بوده و همه ادارات و نهادها با همدلی پای کار بودند و به مدیریت بهتر ویروس کرونا کمک کردند.
وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس، بیان کرد: فارس به عنوان یک استان بزرگ و پهناور، از نظر جمعیت و وسعیت استان چهارم کشور محسوب می‌شوئد و با داشتن ۳۶ شهرستان و ۹۵ بخش گسترده‌ترین تقسیمات کشوری را در میان همه استان‌های کشور دارد.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه جمعیت قابل توجهی از مبتلایان کرونا در استان‌های همجوار به بیمارستان‌های این استان می‌ٱیند، گفت: حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد بیماران بیمارستان‌های استان از استان های همجوار هستند و قبل از کرونا نیز به همین شکل بوده است.
قاسم‌‍پور افزود: بسیاری مردم استان‌های همجوار برای درمان بیماران خود با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات موجود در فارس به این استان مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: در رابطه با ورود و خروج مسافر، فارس همیشه جزو چهار یا پنج استان نخست کشور از نظر بالا بودن آمار ورودی و خروجی مسافر بوده که این عواملی بر گسترش کرونا اثرگذار است اما به رغم همه این موارد در یکسال گذشته یک تا ۲ ماه از نظر رنگبندی در وضعیت قرمز قرار داشتیم.

درصد مثبت شدن تست کرونا در فارس به ۱۷ درصد رسیده است


معاون استاندار فارس گفت: بالاترین درصد مثبت شدن تست کرونا در استان فارس ۵۴ درصد بوده اما این روزها به ۱۶ تا ۱۷ درصد رسیده و این به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در مراکز شلوع و برگزاری تجمع است.
قاسم‌‍پور افزود: درصد بهبودی مبتلایان کرونایی در فارس افزایش پیدا کرده و به ۹۷ درصد رسیده است؛ امروز نقاهتگاه‌ها به عنوان بیمارستان پشتیبان در استان تعطیل شده‌اند و تخت خالی در بیمارستان‌ها داریم در حالی که ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی ۲ ماه قبل به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده بود و بسیاری از مبتلایان معطل می‌شدند.
وی ادامه داد: اما این به معنای پایان کرونا یا ضعیف شدن آن نیست بلکه کرونا جدی‌تر و همچنان خطرناک است و اگر مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند قطعا با چالش‌ها و مشکلات جدیدی مواجه می‌شویم.
معاون استاندار فارس گفت: در آستانه نوروز قرار داریم و اگر خدای نکرده موج چهارم کرونا شدید شکل بگیرد، مجبور می‌شویم محدودیت‌های شدیدتر و سخت‌گیری‌های بیشتری را اعمال کنیم که خود مردم عزیز استان به خصوص اصناف و کسبه متضرر می‌شوند و آسیب می‌بینند.
قاسم‌پور بیان کرد: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، تصادف‌های جرحی و فوتی خیلی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: همچنین روند کلی میزان میرایی از کرونا در فارس پایین‌تر از متوسط کشوری یعنی ۱.۹ درصد در برابر ۴.۲ درصد است یعنی ۵۴.۸۷ درصد کمتر از متوسط کشوری است و این نشان می‌دهد بخش بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران واقعا زحمت کشیدند و جانفشانی کردند و در این راه شهدای عزیزی را تقدیم کردند.
معاون استاندار فارس گفت: از نظر تست کرونا نیز بیشترین تست در میان همه استان‌ها مربوط به استان فارس است، تست کرونا در این استان به شکلی بوده که به آمار کشورهای توسعه یافته نزدیک شده است.
قاسم‌پور افزود: آمار تست‌ها ۹ درصد بیشتر از متوسط کشوری است یعنی در کشور به ازای هر یک میلیون نفر حدود ۱۰۸ هزار و ۳۳ نفر آزمایش انجام می‌شود اما در استان فارس ۱۱۸ هزار و ۲۴۶ نفر است.

برچسب ها: کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار