فرماندار دهلران فرماندار شهرستان دهلران گفت : کل نمونه گیر‌ی های پی سی آر دو هزار ۷۷۶ مورد بوده که یکهزارو ۳۹۳ مبتلا به کرونا بوده که متأسفانه ۴۴ نفر از شهروندان بر اثر این بیماری فوت کردند.
کد خبر: ۹۴۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 13 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجید عسگری در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: تعداد کل بیماران بستری در بیمارستان دهلران از ابتدا تاکنون ۳۲۲ نفر بودند که خوشبختانه اول دی ماه تا به امروز مورد فوتی جدید نداشتیم

وی گفت : با توجه به تغییر شرایط در استان خوزستان و روند تصاعدی ابتلا به کرونا در این استان همجوار نظارت ها و کنترل ها در راستای مبارزه با کرونا در شهرستان تشدید می شود.

ستاد کرونا شهرستان تشدید نظارت و کنترل رعایت پروتکل‌ ها در اصناف، ادارات در سطح شهرستان و تقویت کنترل مبادی ورودی از مسیر خوزستان را در دستور کار قرار داده و سخت گیر‌ی ها را جدی تر می‌شود.

عسگری ادامه داد : تغییر در سطح حضور پرسنل شرکت‌ها و افزایش ماندگاری در منطقه به منظور کاهش تردد، نظارت جدی تر بر محیط‌های کارگری و کارگاهی از جمله موارد است که در دستور کار متولیان باید قرار بگیرد

وی بیان داشت: شهرستان دهلران داری شرایط خاص است با توجه به پراکندگی و جمعیت شهرستان گروه کارگری شاغل در شرکت‌های منطقه، عشایر غیربومی حاضر در شهرستان، نیروهای نظامی و همچنین تردد مردم ما با استان خوزستان از آن جمله مواردی است که شهرستان در بحث کرونا ویژه شود.

رئیس ستاد کرونا شهرستان دهلران گفت: باید نظارت‌ های لازم به منظور رعایت پروتکل‌ها، تشدید کنترل‌ها بر اصناف و بانک‌ها و ادارات به صورت جدی در شهرستان اعمال شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دهلران عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم شرایط را کنترل کنیم نیازمند همکاری خوب و مؤثر مردم در این زمینه هستیم.

رئیس ستاد کرونا شهرستان دهلران عنوان کرد:اپلیکیشن ماسک در ۷۰ بانک و ادارات شهرستان نصب اپلیکیشن داشتن و کنترل‌های لازم در خصوص کرونا صورت می‌گیرد.

عسگری بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون یکصد هزار و ۵۰۰ مورد بازدید کارشناسان بهداشت از اماکن عمومی داشتند که از این میزان بازدید ۴۸۳ مورد پلمب ۴۹ مورد ارجاع پرونده به دستگاه قضا صورت گرفته است.

وی گفت: تیم‌های مشترک نظارتی یک هزار و ۱۲۱ از سطح ادارات و اصناف بازدید داشتند.

فرماندار دهلران در خصوص طرح شهید سلیمانی افزود: ۱۰ تیم مراقبت در منزل، ۵۵ تیم مراقبت و رهگیری، ۶ تیم نظارتی و ۶۸ تیم حمایتی در قالب طرح غربالگری محلات دهلران فعالیت می‌کنند.

وی در خصوص میزان رپید تست‌های انجام شده در این شهرستان اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۷۳۴ تست رپید در شهرستان صورت گرفته است که ۳۳ نفر مثبت شناسایی شدند.

عسگری به اقدامات تیم‌های حمایتی شهرستان دهلران پرداخت و یادآور شد: حدود یک هزار و ۵۳۴ خانوار آسیب دیده از کرونا این شهرستان توسط تیم‌های حمایتی حدود ۲۵۲ میلیون تومان بسته معیشتی اهدا شده است و بیش از ۱۷ میلیون تومان کمک نقدی نیز به افراد نیازمند پرداخت شده است.

وی گفت: ۹۸ درصد مردم شهرستان در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند و کمک های مومنانه شهرستان توسط خیرین در قالب و قرارگاه کمک مومنانه و سازمان های مردم نهاد جمع آوری شده حدود ۷۵۰ میلیون تومان بوده است علاوه بر کمک‌های سپاه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به جامعه هدف و نیازمندان توزیع شده است.

وی ادامه داد: عملیات واکسینه کردن مردم در کشور انتظار است با توجه به شهرستان دهلران همواره با استان خوزستان است مردم دهلران در اولویت واکسینه کردن عمومی قرار بدهند./م

بیشتر بخوانید : 

طرح شهید سلیمانی عاملی مهم و محوری در کاهش میزان مبتلایان بیماری کرونا است

کاهش 95 درصدی فوتی های کرونا در ایلام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار