به یقین تنها راه برای فائق آمدن بر این بیماری خودساخته در روند مدیریت استان ایلام ،پرهیز دولت از هر گونه شتابزدگی در انتخاب استاندار جدید و مقاومت در مقابل فشارها برای تحمیل استاندار تازه وارد از سوی جریانات قدرت است .
کد خبر: ۹۴۰۶۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۷ 15 February 2021

تابناک ایلام ::امروز با رای اعضای هیات دولت، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام به عنوان استاندار جدید خوزستان منصوب شد و جایگزین غلامرضا شریعتی شد تا پرونده بیست ویکمین نماینده عالی دولت در استان ، پس از سه سال و چهار ماه سکانداری مدیریت در استان به ایستگاه  پایانی خود برسد.

صرفنظر از نقاط ضعف و قوت قاسم سلیمانی دشتکی و نقدهایی که بر برخی جنبه های مدیریتی وی در استان ایلام وراد است ،اما شیوه عمل سلیمانی دشتکی در مواجهه با پرونده های مهمی همچون نفت وگاز ،اربعین وزیر ساختهای استان ،باید وی را در زمره مدیران عملگرا و قدرتمند قرار داد.

با وجود این که کمتر از شش ماه تا پایان عمر دولت فعلی باقی است ،منطقی ترین راه برای پیگیری پرونده های مهم متاثر در روند توسعه ایلام و تکمیل این پروسه ،حفظ قاسم سلیمانی دشتکی در استان ایلام واستفاده از ظرفیت مدیریتی استان خوزستان برای جایگزینی شریعتی بود .چرا که این موضوع می توانست حداقل از رها شدگی امور مدیریتی  وبر هم خوردن برنامه ها وطرح های روی میز استان محروم ایلام در این فرصت باقیمانده جلوگیری به عمل آورد.

بدیهی است تکیه زدن قاسم سلیمانی دشتکی بر کرسی مدیریت استان پهناوری همچون خوزستان ؛اگر چه به ظاهر می تواند در ماههای پایانی خدمت وی یک ارتقاء جایگاه مدیریتی قلمداد شود ،اما استان خوزستان با تنوع قومیتها ،گستردگی جغرافیایی ،مشکلات متعدد اجتماعی و مخصوصا درگیری با مسائل و مشکلات زیست محیطی و زیر ساختی نمی تواند ماههای آرامی را برای استاندار جدید اما کهنه کارش رقم بزند.

این سالها مردم خوزستان با مسائل ومشکلات عمده ای همچون ریزگردها ،آلودگی های زیست محیطی ،مسایل فرقه ای وقومیتی ،سیل ،سیستم فاضلاب و مسائل حاد اجتماعی وامنیتی هفت تپه مواجهه بوده وعدم چاره جویی برای گذار از این مسائل ،چالش های عمده ای را در مسیر پیش روی شریعتی گذاشت ،چالش هایی که بعنوان یک میراث ماندگار ،مدیریت را برای قاسم سلیمانی دشتکی سخت و فرسایشی خواهد کرد.

هر چند مسئولین دولت با جابجایی در هرم مدیریت استان مهم خوزستان، می توانند به شکلی گذرا  از چالش مدیریتی سالهای اخیر خوزستان رهایی یافته و در ادامه راه باید شیوه مدیریت سلیمانی دشتکی در مواجهه با این چالش ها را به نظاره بنشینیم ،اما به یقین آسیب این جراحی ،برای ماهها توسعه استان ایلام را به محاق برده ومدیریت پیش رونده در حوزه های گوناگون را زمین گیر خواهد کرد.

به یقین تنها راه برای فائق آمدن بر این بیماری خودساخته در روند مدیریت استان ایلام ،پرهیز دولت از هر گونه شتابزدگی در انتخاب استاندار جدید و مقاومت در مقابل فشارها برای تحمیل استاندار تازه وارد از سوی جریانات قدرت است .

چرا که تنها راه جبران خسران های ناشی از تصمیم اخیر دولت در انتقال استاندار ایلام به خوزستان ،استفاده از ظرفیت های موجود در استانداری ایلام خواهد بود ،چرا که این ظرفیت ها حداقل بدلیل بهره مندی از مولفه هایی همچون؛ شناخت برنامه ها ،آشنایی با کلیت مسایل ومشکلات استان ،آگاهی به زیر وبم مسایل استان، خصوصا چند وچون پرونده های نیمه تمامِ میراث سلیمانی دشتکی ،می توانند قطار مدیریت استان ولو با سرعت کمتری را بر روی ریل نگه دارند.

بنابراین می توان تصمیم دولت در انتصاب محمد نوذری ،معاون سیاسی امنیتی استاندار بعنوان سرپرست استانداری ایلام را منطقی ترین تصمیم در چارچوب حفظ مدیریت  برای کمک به تکمیل پرونده های مهم توسعه ای استان قلمداد کرد ،تصمیمی که با حمایت نخبگان ،سیاسیون و رسانه ها در نهایت به تعیین وی بعنوان بیست و دومین استاندار ایلام بیانجامد !

بیشتر بخوانید
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
ب خاطر شرایط خاص اقشار مختلف مردم و طایفه ای بودنش حداقل از لحاظ فرهنگی شخصیتی نزدیکتر ب این مهم انتخاب میکردین.چون با نادیده گرفتن مردم نمیشه کارهای عمرانی زیست محیطی وعملیاتی را در این استان مدیریت کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
انتصاب مدیران ناتوان مثل معاونت امور اقتصادی و عمرانی یک گوشه از عملکرد تماماً نقص آقای دشتکی بود!!! شعار توسعه هم سر داد اما در عمل هیچی
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
بخدا سلیمانی دیشتکی مدیر مدرسه ابتدایی بسرش اضافیه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
مردم شریف خوزستان!!
خودتان را برای آمار بیکاری 2 درصدی و رشد اقتصادی 8 درصدی آماده کنید!!!
به هوش باشید و به گوش باشید که دشتکی آمد!!!!!!!
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
خدارو شکر این بیسواد از ایلام رفت حداقل نوذری میشه بعنوان گزینه بد بین بد و بدتر بهش امیدوار بود
ایلامی
|
United States
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
تابناک بازهم که برای مدیران غیربومی ساز می زنی کدام کار منطقی . خدا سایه دشتکی را از سر استان محروم ایلام کوتاه کرد شما دوباره سازتان را برای نوذری کوک می کنید انشاالله خدا استان ایلام را از سر دشتکی ها و اذناب و یارانش خلاص کند باید استانداری را خانه تکانی کرد تا هر کسی که بوی دشتکی می دهد و با رانت او ارتقا یافت به خانه اش برود
فرهنگی
|
Germany
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
این دولت بجز آمارجعلی وبرگزاری جلسه بدون نتیجه چه عملکرد مثبتی از دشتکی دیده که همیشه آنرا جابجا می کند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار